دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 دی 1395 - 14:41
سخنگوی سازمان انتقال خون خبر داد

رشد توزیع خون و فرآورده‌های خونی در 9 ماه امسال

سخنگوی سازمان انتقال خون از رشد توزیع خون و فرآورده‌ها در 9 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
کد خبر : 147145

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان انتقال خون ایران، بشیر حاجی بیگی گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه، 2 میلیون و 782 هزار و 819 واحد خون و فرآورده بین مراکز درمانی و بیمارستان‌های سراسر کشور توزیع شده است که یک درصد افزایش نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.


وی افزود: بیشترین میزان رشد در توزیع گلبول قرمز در بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی با 28 درصد، بیشترین میزان رشد در توزیع پلاسمای تازه منجمد مربوط به استان یزد با 38 درصد و بیشترین میزان رشد در توزیع پلاکت در استان قزوین با 37 درصد نسبت به 9 ماه مشابه در سال گذشته بوده است.


حاجی بیگی، با اشاره به این که آمار اهدای خون در نه ماه از ابتدای امسال 1 میلیون و 597 هزار و 896 واحد بوده است، بیشترین میزان اهدای خون را در استان‌های تهران، فارس و خراسان رضوی اعلام کرد.


به گفته وی بیشترین میزان رشد اهدای خون در کشور در مدت زمان ذکر شده نسبت به سال گذشته، در استان‌های تهران، البرز و قزوین روی داده است.


سخنگوی سازمان انتقال خون افزود: شاخص اهدای مستمر خون در نه ماه امسال 52.36 درصد بوده است که در این شاخص استان‌های کردستان، سیستان و بلوچستان و همدان بیشترین میزان رشد را نسبت به سایر استان‌های کشور در مقایسه با مدت مشابه در سال 94 داشته‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته