دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 دی 1395 - 13:59

جشنواره زن، خانواده و رسانه 25 دی برگزار می‌شود

دبیر جشنواره زن، خانواده و رسانه گفت: این جشنواره 25 دی ماه با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در کتابخانه ملی برگزار می‌شود.
کد خبر : 147095

زهره آشتیانی، دبیر جشنواره زن، خانواده و رسانه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در مورد آثار ارسال شده به این جشنواره اظهار کرد: از مجموع 785 اثر دریافتی در حوزه زنان و خانواده حدود 49 درصد آن در بخش زن و اجتماع، 19درصد در بخش زن و فرهنگ، 17درصد در بخش زن و مشارکت و 15 درصد در بخش زن و اقتصاد بوده است.


وی ادامه داد: آثار دریافتی از شرکت کنندگان این جشنواره به تفکیک قالب‌های خبری شامل 7 درصد آثار دریافت شده بخش تیتر، 2 درصد خبر، 12 درصد گزارش خبری، 27 درصد گزارش تحلیلی توصیفی، 8 درصد مقاله، 11 درصد یادداشت و سرمقاله، 19 درصد مصاحبه، 9 درصد عکس‌نوشت و 3 درصد طرح و کاریکاتور هستند.


آشتیانی با بیان اینکه سه شنبه این هفته کمیته نهایی داوری تشکیل می‌شود، افزود: از مجموع آثار دریافتی، 331 اثر شایسته حضور در مرحله داوری میانی تشخیص داده شدند، 99 اثر برای داوری نهایی و کسب رتبه‌های برتر انتخاب شدند که شامل 13 تیتر، 7 خبر، 12 گزارش خبری، 11 گزارش تحلیلی توصیفی، 11 مقاله، 12 یادداشت و سرمقاله، 19 مصاحبه، 7 عکس نوشت و 7 طرح و کاریکاتور می‌شود.


به گفته این مقام مسئول در جشنواره زن، خانواده و رسانه حدود یک سوم از 99 اثر دریافتی برگزیده خواهند شد که البته تا پایان داروی نهایی اسامی برگزیدگان مشخص نیست زیرا داروی آثار ارسالی براساس کد شناسه صورت می‌گیرد وداوری اولیه و میانی بر اساس کد شناسایی انجام شده است.


دبیر جشنواره زن، خانواده و رسانه در مورد نحوه اطلاع رسانی به برگزید‌‌گان این جشنواره گفت: نتایج نهایی داوری از طریق پیامک به اطلاع برگزیدگان خواهد رسید.


وی ادامه داد: جشنواره زن، خانواده و رسانه شنبه 25دی ماه امسال با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، رضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در کتابخانه ملی برگزار می‌شود.


آشتیانی در پاسخ به علت تغییرات مکرر در زمان برگزاری جشنواره زن، خانواده و رسانه اظهار کرد: با توجه به درخواست فعالان رسانه در مراکز استان‌ها و رسانه‌های محلی مبنی بر ارسال آثار زمان دریافت آثار تا پایان شهریور ماه تمدید شد که بر همین اساس زمان برگزاری به آبان ماه موکول شد اما تغییر وزیر ارشاد موجب توقف در انجام اقدامات اجرایی این جشنواره شد که زمان برگزاری این جشنواره تا 25 دی ماه به تعویق افتاد.


دبیر جشنواره زن، خانواده و رسانه با اشاره به برگزاری‌ پنل‌های تخصصی گفت: در حاشیه این جشنواره، پنل‌های رسانه و عدالت جنسیتی، مسئولیت اجتماعی و رسانه‌ها را برگزار و از سوی معاونت امور زنان و خانواده ، کمیسیون ملی یونسکو و دانشگاه علامه طباطبایی گواهینامه‌ای به شرکت‌کنندگان اعطا می‌شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: عدالت جنسیتی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته