دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 دی 1395 - 10:48
سرمربی تیم ملی کشتی‌ فرنگی در گفت وگو با آنا؛

از زیر بار مسئولیتم شانه خالی نمی‌کنم/ اطلاعی از برکناری‌ام ندارم/ بخاطر شکست قادریان ناراحت شدم

علی اشکانی گفت: از روزی که هدایت تیم ملی را بر عهده گرفتم تمام تلاشم این است تا موفقیت کشتی فرنگی ایران را رقم بزنم.
کد خبر : 147010

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، مسئولان فدراسیون کشتی و در راس آنها رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی بعد از رقابت‌های المپیک ریو تغییراتی را در کادر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایجاد کردند و بعد از استعفای محمد بنا، علی اشکانی را به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی انتخاب کردند. اشکانی بعد از دو ماه کار با کشتی‌گیران فرنگی در اولین رویداد که مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیک بود نتوانست عملکرد خوبی را به نمایش بگذارد و این نتیجه باعث شد تا شورای فنی به وی اولتیماتوم بدهد.


اشکانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا پاسخگوی سوالات ما بوده است.


* فدراسیون با یک برنامه و هدف بلند مدتی شما را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کرد اما ظاهرا این برنامه و فرصت به جوانان در حد شعار بود.


- من از روزی که هدایت تیم ملی را بر عهده گرفتم و تا زمانی که این مسئولیت را بر عهده دارم تمام تلاشم را می کنم تا موفقیت کشتی فرنگی ایران را رقم بزنم اما اتفاقات دیگری اگر قرار است بیفتد من نمی‌توانم در موردش نظر بدهم.


*صحبت‌هایی که در مورد برکناری شما از سرمربگیری تیم ملی شنیده می‌شود حقیقت دارد؟


- من هیچ اطلاعی در این مورد ندارم.


* اما خیلی از پیشکسوتان کشتی گفتند که برای اشکانی زود بود که سرمربی تیم ملی شود.


- اصلا نمی‌خواهم در این مورد صحبت کنم و قرار است روز دوشنبه جلسه‌ای را در فدراسیون داشته باشیم تا گزارشی از چند ماهی که در تیم ملی کار کردیم را ارائه دهیم و ارزیابی‌ها در این مورد صورت گیرد.


* قبول دارید که در مسابقات جهانی مجارستان نتایج بدی گرفتیم؟


- بله، ولی این دو وزنی که در مسابقات شرکت کردند اگر طلا هم می‌گرفتند کار من نبود. طی دو ماه نمی‌توان شکست یا پیروزی یک کشتی‌گیر را گردن سرمربی انداخت. ولی من موظفم که پاسخگوی نتایج آنها باشم و هیچ وقت از زیر بار مسئولیتم شانه خالی نمی‌کنم.


* چرا قادریان و بیابانگرد نتوانستند در این رقابت‌ها نتایج خوبی را کسب کنند؟


- افشین بیابانگرد مقابل کشتی‌گیری باخت که طی چند سال گذشته چند بار او را شکست داده بود و البته از او شکست خورده بود اما من برای یوسف قادریان خیلی ناراحت شدم بخاطر اینکه او توانایی زیادی داشت و حقش بود که در این مسابقات روی سکو برود.


* ورزشکاری که در بهترین فرم آمادگی قرار دارد چرا نمی‌تواند در میادین بین‌المللی کشتی‌های خوبی بگیرد؟


- کشتی گیران ایران وابسته به تمرین و اردو هستند و اگر مدت زمان زیادی را از تمرینات و اردوها دور باشند نمی توانند خودشان را در شرایط مسابقه قرار دهند. این کشتی‌گیران بخاطر اینکه در المپیک حضور نداشتند در تمرینات قبل از آن هم شرکت نکرده‌ بودند و حدود 8 ماه در هیچ رویداد بین المللی حاضر نشدند و این مساله بزرگترین نقطه ضعف آنها در این مسابقات بود که در شرایط مسابقه قرار نداشتند.


* دو ماه فرصت مناسبی برای آماده سازی است؟


- وقتی تیم ملی بعد از المپیک از یک تیم باتجربه تبدیل به یک تیم جوان می‌شود قطعا باید به این جوانان فرصت بیشتری داد. المپیکی‌های ما بعد از المپیک از تیم ملی کنار رفتند و جوانان هم جایگزین آنها شدند. این جوانان اگر باید مثل امید نوروزی و قاسم رضایی شوند باید به آنها فرصت بیشتری بدهیم.


* این مساله که کشتی‌گیران المپیکی ما به یکباره همه از تیم ملی کنار رفتند و به استراحت می پردازند منطقی به نظر می‌رسد؟


- کشتی‌گیران المپیکی در یکسال باقی‌مانده به المپیک در اردو بودند و اصلا فرصت استراحت نداشتند. معمولا در کشورهای دیگر هم ورزشکار المپیکی مدت زیادی بعد از المپیک را به استراحت می‌پردازد.


*اما شاید در یکسالی که استراحت می کند از نظر بدنی از شرایط ایده‌ال خارج شوند.


-این یک امر طبیعی است و کشتی ما هنوز آنقدر حرفه‌ای نشد که کشتی گیران ما بتوانند بدن خودشان را در استراحت در فرم ایده آل قرار دهند.


* به عنوان مثال حسن یزدانی بعد از المپیک حدود 15 کیلو اضافه وزن داشت.


- یزدانی کشتی‌گیر جوانی است و افزایش وزن او طبیعی است. ضمن اینکه کشتی گیر قرار نیست در طول دوران کشتی خودش در یک وزن باشد. رسول خادم در ابتدای کار از 67 کیلوگرم شروع کرد و در پایان دوران کشتی خودش در وزن 130 کیلوگرم کشتی‌ می گرفت. این مساله در کشتی طبیعی است.


گفت‌وگو از امیرحسین فلاح


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته