علاقهمندی کشورهای همجوار برای افزایش پروازها به ایران
اصغر فخریه کاشانی در گفتوگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با تاکید بر اینکه باید میان شرکتهای ایرانی و خارجی برای انجام پروازها تعادل باشد، افزود: واگذاری انجام پروازها به شرکتهای خارجی، بخشی از سهم بازار داخلی را واگذار میکند. بنابراین باید حتیالامکان تعادلی برقرار شود تا در شرایط خرید هواپیما از سوی ایرلاینها، شرکتهای هواپیمایی داخلی هم به مشکل برنخورند.
وی درباره ضریب ایمنی پروازها با توجه به بالا بودن سن ناووگان هوایی کشور نیز تصریح کرد: همه پروازها به لحاظ ایمنی کنترل میشوند و هواپیماها تا سن بازنشستگی مشکلی نخواهند داشت و بعد از آن این امر به گواهینامههای اخذ شده بستگی دارد.
فخریه کاشانی اظهار کرد: امیدواریم به تدریج هواپیماهای کهنه جای خود را به هواپیماهای جدید بدهند تا مشکلی در تامین ضریب ایمنی مطمئن برای پرواز نداشته باشیم. یکی از دلایل تعجیل ما برای دسترسی سریعتر به هواپیماهای جدید و مذاکره با شرکتهای هواپیماسازی، همین رعایت مسائل ایمنی در پروازها است.
وی بیان کرد: اکنون هیچ یک از هواپیماهای موجود در خطوط پروازی مشکلی به لحاظ ایمنی ندارند، هرچند سن برخی از آنها بالاست. اگر این هواپیماها فاقد مجوز و گواهینامههای لازم بودند یقینا اجازه پرواز دریافت نمیکردند.
پیش از این قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بینالملل گفته بود: عمر متوسط هواپیماهای ما 23 سال و عمر بازنشستگی هواپیما 25 سال است. این بدین معناست که تا چند سال آینده همین 140 فروند هواپیمای فعال را نیز نخواهیم داشت.
انتهای پیام/