دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 ارديبهشت 1394 - 16:20

امام جمعه فومن: نگاه دانشگاه آزاد اسلامی به افق تعالی علم و عمل باشد

امام جمعه شهرستان فومن در دیدار با رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت با بیان اینکه بهره مندی از سیره و روش ائمه اطهار(ع) در زمینه علم آموزی بسیار موثر است، گفت: نگاه دانشگاه آزاد اسلامی به افق تعالی علم و عمل باشد.
کد خبر : 14695

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا ، حجت الاسلام سیدمحمد حسن صفوی، اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه فرهنگی در سراسر کشور را اثربخش خواند و با توجه به تجلیل از مقام والای عالم واصل، آیت‌الله العظمی بهجت فومنی(ره) توسط دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: برگزاری کنگره ملی بزرگ مرجع عالیقدر جهان تشیع در استان گیلان اقدامی ارزشمند و ماندگار خواهد بود.


وی ادامه داد: برپایی چنین برنامه‌های ارزشمندی، نشان دهنده نگاه عمیق دانشگاه آزاد اسلامی به مباحث فرهنگی و دینی است و توفیقات علمی و عملی را در پی خواهد داشت.


رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت های معنوی امام جمعه و مسئولان شهرستان در زمینه اقدامات این واحد دانشگاهی گفت: کنگره ملی مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت‌الله العظمی محمدتقی بهجت فومنی(ره) پنجم خرداد سال جاری با همکاری دانشگاه های آزاد اسلامی فومن و شفت و رشت در مرکز استان گیلان برگزار می شود.


مجتبی ملکی چوبری با تشریح محورهای برگزاری این همایش ملی افزود: اندیشه‌ها و مبانی علمی شامل روش اجتهادی و شیوه های استنباطی ، فقهی و اصولی، مشرب فلسفی و روش تفسیری، ویژگی ها و ابعاد شخصیتی شامل عبودیت، عرفان عملی و تهذیب نفس، قرآن و عترت و سبک زندگی و حکومت اسلامی و همچنین حکومت اسلامی، ولایت و مهدویت شامل مرجعیت دینی در حکومت اسلامی، مهدویت و انتظار و ولایت فقیه و حکومت اسلامی از محورهای اصلی این همایش ملی است.


وی با توجه به ابعاد شخصیتی این مرجع بزرگوار و عالم ربانی بیان کرد: حضرت آیت‌الله العظمی بهجت فومنی(ره) تحت عنایت و هدایت خاصه خداوند متعال بود و تمام عمر پربرکتش را در راه رضایت حضرت حق سپری کرد.
ملکی چوبری افزود: این مرجع عالیقدر در زمینه های مختلف اخلاق، تقوی، علم و عمل و عرفان با بهره گیری از محضر علمای برجسته به درجات والایی از رستگاری و حقیقت‌طلبی رسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته