دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 دی 1395 - 09:15

پوتین: مخالف اخراج دیپلمات‌های آمریکا هستم/ ترامپ: اقدام پوتین بسیار عالی است

به‌دنبال اعلام مخالفت رئیس‌جمهوری روسیه با پیشنهاد وزارت امور خارجه این کشور درباره اخراج دیپلمات‌های آمریکایی از روسیه، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا این اقدام را گامی مثبت ارزیابی کرد.
کد خبر : 146946

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری روسیاالیوم، ولادیمیر پوتین روز گذشته (جمعه) برخلاف انتظار غرب نسبت به واکنش قاطع درباره اخراج 35 دیپلمات روس از آمریکا اعلام کرد مسکو در پاسخ به تحریم‌های آمریکا قصد مقابله به مثل ندارد و دیپلمات‌های آمریکا را اخراج نمی‌کند.


پوتین در بیانیه‌ای اعلام کرد: «قصد ایجاد مشکل برای دیپلمات‌های آمریکایی نداریم و حتی یکی از آن‌ها را اخراج نمی‌کنیم. ما خانواده‌ها و فرزندان دیپلمات‌های آمریکایی را از استفاده از محل گذراندن تعطیلاتشان در سال نو محروم نمی‌کنیم و به جای آن، من از فرزندان دیپلمات‌های آمریکایی مامور خدمت در روسیه برای شرکت در مراسم روشن کردن درخت کریسمس در کاخ کرملین دعوت می‌کنم.»


پیشتر پوتین هشدار داده بود که بر طبق قوانین بین‌المللی پاسخ مناسبی به اقدام آمریکا خواهد داد.


باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا پنج‌شنبه گذشته با متهم کردن نهادهای اطلاعاتی روسیه به حمله سایبری به کمیته مرکزی حزب دموکرات و ایجاد مزاحمت برای دیپلمات‌های آمریکایی، 9 شخصیت حقیقی و حقوقی، از جمله دو سازمان اطلاعاتی روسیه را تحریم و دستور اخراج 35 نفر از کارمندان سفارت روسیه در آمریکا را صادر کرد.


به‌دنبال این اقدام پوتین، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا گفت: «تصمیم پوتین در اخراج نکردن دیپلمات‌های آمریکایی از روسیه گامی عالی به‌شمار می‌رود.»


ترامپ شب گذشته (جمعه) در کاربری توییتر خود نوشت: «همیشه می‌دانستم که پوتین فردی بسیار باهوش است.»




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته