دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 ارديبهشت 1394 - 16:00
استاندار اصفهان تاکید کرد:

چاه‌های غیرمجاز اصفهان در حریم رودخانه تعیین تکلیف می‌شوند

استاندار اصفهان گفت: چاه‌های غیر مجاز که در بستر و حریم رودخانه و یا در مناطق دیگر قرار گرفته‌اند باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند به طوری که تا پایان سال جاری چاه‌های غیر مجاز در بستر وحریم رودخانه وجود نداشته باشد.
کد خبر : 14693

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، رسول زرگرپور در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان گفت: این شورا داری مصوبه دولت است و در خصوص حفاظت کمی از منابع آب فعالیت می‌کند.


استاندار اصفهان با بیان اینکه شورای حفاظت از منابع آب تا قبل از دولت یازدهم به طور کامل متوقف بود، اظهار داشت:‌ در دولت یازدهم این شورا فعال شده است و ساماندهی رودخانه زاینده رود در کل استان از وظایف این شورا به شمار می‌آید.


رسول زرگرپور به تصمیمات اتخاذ شده در این شورا اشاره کرد و اظهار داشت: طبق تصمیمات صورت گرفته چاه‌های غیر مجاز که در بستر و حریم رودخانه و یا در مناطق دیگر قرار گرفته‌اند باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند به طوری که تا پایان سال چاه‌های غیر مجاز در بستر و حریم رودخانه وجود نداشته باشد.


وی به نصب کنتورهای هوشمند برای کنترل برداشت چاه‌های مجاز اشاره کرد و افزود: طبق برنامه باید چاه‌هایی که مجاز هستند ولی مازاد برداشت را دارند که عدد آن‌ها نیز قابل ملاحظه است با نصب کنتورهای هوشمند کنترل شوند.


استاندار اصفهان تاکید کرد: ‌باید تصرف‌هایی که توسط برخی از سیستم‌های دولتی یا افراد به صورت غیر قانونی در حریم و بستر رودخانه اتفاق افتاده است از تصرف آن‌ها خارج شود.


رسول زرگرپور بابیان اینکه برنامه‌ریزی برای پیگیری این اقدامات صورت گرفته است، اظهار داشت:‌ برای اجرای درست این برنامه‌ها باید در ابتدا شورای حفاظت شهرستان‌ها فعال شود.


وی از تدوین برنامه‌ای برای برخورد با چاه‌های غیر مجاز خبر داد و افزود:‌ پیش‌بینی شده است که امسال در حدود هفتصد چاه تعیین تکلیف شود و نصب 7 هزار کنتور هوشمند برای کنترل برداشت‌های مجاز از چاه‌های مجاز صورت گیرد که این اقدام به صورت مشترک توسط آب منطقه‌ای و شرکت برق انجام خواهد شد.


زرگرپور در پایان خاطر نشان کرد که اجرای درست این اقدامات می‌تواند در حفاظت منابع آب و برداشت‌های غیر مجاز و رفتن به سمت برنامه‌ریزی و تعادل بین منابع و مصارف بسیار موثر باشد.


انتهای پیام/

برچسب ها: رسول زرگرپور
ارسال نظر
هلدینگ شایسته