دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی: میرسلیم می‌تواند کاندیدای نهایی اصولگرایان باشد

حزب موتلفه بالاخره به وعده‌اش عمل کرد و بی‌توجه به تحولات پیاپی جریان اصولگرا کاندیدای اختصاصی خود را رونمایی کرد و طبق گفته محمد نبی حبیبی، دبیرکل، از میان اسدالله بادامچیان و مصطفی میرسلیم رای به میرسلیم داد تا در فاصله کمی بیش از ٥ ماه به انتخابات ریاست‌جمهوری نخستین رقیب حسن روحانی به جامعه معرفی شود.
کد خبر : 146922
به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا از اعتماد، بررسی علل و عوامل معرفی کاندیدای حزبی از سوی حزب موتلفه در گفت‌وگو با محمدنبی حبیبی به شرح زیر است:


اگر اصولگرایان قبل از ثبت نام به کاندیدای واحدی برسند، آیا آقای میرسلیم ثبت نام خواهد کرد؟


در مورد این مسائل هنوز هیچ تصمیم‌گیری نشده است. اگر ائتلاف اصولگرایان تحقق پیدا کند، ما ضمن اینکه نامزد داریم و آن را معرفی کرده‌ایم، کارهای‌مان را با هماهنگی با ائتلاف انجام خواهیم داد.


آیا برنامه‌ای دارید که کاندیدای موتلفه کاندیدای نهایی اصولگرایان باشد؟


موتلفه و بقیه تشکل‌های اصولگرایی که نامزد دارند اگر ائتلافی تشکیل شود، علی‌القاعده نامزدهای‌شان را به آن ائتلاف معرفی می‌کنند. طبیعتا در آن ائتلاف سازوکارهایی برای انتخاب نامزد نهایی پیش‌بینی خواهد شد. بنابراین همان طور که از ٥ ماه پیش اعلام کردیم، موتلفه نامزد مشخص در انتخابات ریاست‌جمهوری دارد اما در صورتی که اصولگرایان به ائتلاف برسند، نامزد نهایی اصولگرایان نامزد نهایی همه تشکل‌ها خواهد بود. لیکن ما هیچ دلیلی نداریم که نامزد اعلام شده موتلفه امتیازات قابل توجهی برای اینکه نامزد اصولگرایان بشود، نداشته باشد.


در سال ٩٢ آقای آل‌اسحاق به عنوان کاندیدای موتلفه در جریان انتخابات انصراف داد. موتلفه معدود حزبی بود که به ائتلاف پایبند بود. آیا کنشگری انتخاباتی موتلفه در سال ٩٦ با چهار سال پیش تفاوت دارد؟ اگر دارد این تفاوت چه خواهد بود؟


ما موضع خود را از ٥ ماه پیش اعلام کردیم. موتلفه نامزد دارد و روی نامزدش هم اصرار دارد و معتقدیم نامزدمان امتیازات بسیار برجسته‌ای برای نهایی شدن دارد اما اگر ائتلاف اصولگرایان شکل بگیرد باید با بقیه اصولگرایان به تصمیم مشترک برسیم.


آقای میرسلیم چه امتیازاتی دارد که او را نسبت به دیگر گزینه‌ها ارجح‌تر می‌کند؟


مشخصات آقای میرسلیم را در آینده‌ای نه‌چندان دور رسانه‌ای خواهیم کرد. الان فرصت توضیح کامل در این مورد وجود ندارد. لیکن موتلفه با بررسی‌هایی که انجام داده ایشان را یک نامزد واجد شرایط موتلفه اسلامی برای ریاست‌جمهوری سال ٩٦ می‌داند.


آیا با جامعه روحانیت برای طرح و معرفی کاندیدای موتلفه جلسه‌ای داشته‌اید؟


وقتی که نامزدمان را اعلام کردیم طبیعتا دیگر تشکل‌ها نامزدشان را اعلام خواهند کرد و اگر ائتلاف اصولگرایان شکل بگیرد، جای این بحث‌ها در ائتلاف خواهد بود. البته ما برای نظرات جامعه مدرسین و جامعه روحانیت از گذشته اهمیت و اعتبار قایل بوده‌ایم.


برخی دوستداران موتلفه نقدی را نسبت به این حزب دارند و آن این است که حزب موتلفه با حدود ٥٠ سال سابقه در ادوار انتخاباتی پیشین اثرگذار نبوده است. در حالی که این حزب نسبت به احزاب دیگر اصولگرا پرسابقه‌تر است. پاسخ شما به این نقد چیست؟ آیا اثرگذاری و کنشگری موتلفه در سال ٩٦ متفاوت خواهد بود؟


موتلفه تمام مشخصات یک حزب تمام‌عیار را دارد و معتقد هستیم در مورد موتلفه باید خیلی بیشتر از گذشته تبلیغ کرده و توضیح دهیم تا اثرگذاری قابل توجهی داشته باشیم.


آقای کوهکن گفته از بابت موتلفه نگرانی نداریم چرا که اگر لازم باشد، انصراف می‌دهد. نظر شما در این مورد چیست؟


سوال شما را قبلا پاسخ داده‌ام.


واکنش شما به این حرف چیست؟


مطالبی که در سوال‌های پیشین گفتم به نوعی پاسخ به همین موضوعات است.


چرا آقای بادامچیان به عنوان کاندیدا انتخاب نشد؟


نظر نهایی شورای مرکزی موتلفه برای همه اعضا فصل‌الخطاب است. شورای مرکزی ضمن احترام و اعتماد کامل به بقیه کسانی که مطرح بودند نهایتا آقای میرسلیم را انتخاب کرده است. این مساله هیچ علامتی مبنی بر این نیست که حرمت و اعتماد دیگر گزینه‌ها را خدشه‌دار کند. به هر حال حزب باید یک نفر را انتخاب می‌کرد. تمام کسانی که در معرض رای هم بودند احترام‌شان نزد همه اعضای موتلفه محفوظ است و مورد اعتماد مجموعه ما هستند.


آقای بادامچیان گفتند نامزد موتلفه در مناظره‌های انتخاباتی خواهد ماند. این مناظره‌ها چقدر برای حزب موتلفه اهمیت دارد؟


مناظره‌های انتخاباتی برای ما اهمیت زیادی دارند اما در مورد مطالبی که آقای بادامچیان گفتند از خودشان سوال کنید.


به نظر شما کاندیدای موتلفه تاییدصلاحیت می‌شود؟


ما هیچ احتمال ضعیفی هم نسبت به اینکه نامزد موتلفه ردصلاحیت شود قایل نیستیم. ما معتقدیم که آقای میرسلیم واجد شرایط کامل برای ریاست‌جمهوری است. طبیعی است که برای نظارت شورای نگهبان هم احترام قایل هستیم. هیچ دلیلی هم نداریم که صلاحیت آقای میرسلیم تایید نشود. حتی احتمال هم نمی‌دهیم. ما کسی را انتخاب کردیم که کوچک‌ترین نقطه ضعفی در بررسی صلاحیت‌های ریاست‌جمهوری نداشته باشد.


آقای میرسلیم سابقه همکاری و عضویت در انجمن حجتیه و سازمان مجاهدین خلق را داشته‌اند. این سابقه برای آقای میرسلیم مشکل ساز نمی‌شود؟


اول کسانی که این ادعا را دارند و برای شما به صورت سوال درآمده ادعای‌شان را ثابت کنند. بعد از آن ما پاسخ می‌دهیم. بالاخره اول کسی که ادعایی دارد باید ثابت کند.


چه بودجه‌ای را برای انتخابات در نظر گرفته اید؟ آیا اسپانسر دارید یا حزب هزینه‌های انتخابات را تعیین می‌کند؟


راجع به این مساله هنوز هیچ بحثی نشده است.


برنامه و پلن انتخاباتی‌تان را تا الان طراحی کرده‌اید و با چه شعاری به انتخابات می‌آیید؟


تا به حال در طراحی‌هایی که برای انتخابات کرده بودیم در حال پیشرفت هستیم آخرینش این بود که نامزدی را نهایی کنیم.


موتلفه با کاندیداتوری آقای میرسلیم چه شعارهای انتخاباتی را دنبال خواهد کرد؟


ما معتقدیم در انتخابات آتی موضوعات اقتصادی و عدالت اجتماعی موضوعات مهمی هستند. آقای میرسلیم را شخصیتی دارای ابعاد مختلف می‌شناسیم و معتقدیم ایشان و کارگروه‌های حزب موتلفه توانمندی اظهارنظر در مورد شوون مختلف اداره کشور را دارند و بعدا این نظرات را اظهار خواهند کرد.


آیا آقای میرسلیم قرار است کابینه یا معاون اولش را معرفی کند؟


هنوز تصمیمی نگرفته‌ایم.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته