دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

محمد ناظم‌الشریعه: درگیری‌ها در لیگ فوتسال طبیعی است

کمتر کسی فکر می‌کرد تیم‌ملی فوتسال ایران بتواند با مربی ایرانی عنوان ارزشمند سومی در جام‌جهانی را کسب کند. حتی برخی به دنبال این بودند که برای تیم‌ملی فوتسال گزینه خارجی انتخاب کنند اما موفقیت ناظم‌الشریعه باعث شد فدراسیون چاره‌ای جز تمدید قرارداد او نداشته باشد. به همین دلیل بعد از بازگشت تیم‌ملی فوتسال از جام‌جهانی قرارداد ناظم‌الشریعه تمدید شد. البته این قرارداد هنوز رسمی نشده و سرمربی تیم‌ملی هم آن را امضا نکرده است.
کد خبر : 146921

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا، روزنامه شهروند نوشت: درهمین ارتباط و درباره برنامه‌های آینده تیم‌ملی فوتسال با ناظم‌الشریعه همکلام شدیم که در ادامه می‌خوانید:



بعد از جام‌جهانی این نگرانی وجود داشت که تیم‌ملی فوتسال به حال خود رها شود. الان شما با این موضوع روبه‌رو شده‌اید؟
همانطور که می‌گویید، ما این نگرانی را داشتیم و به همین دلیل بعد از بازگشت از کلمبیا سریعا با مسئولان فدراسیون جلسه گذاشتیم. من برنامه‌های خودم را برای برگزاری اردوها و بازی‌های تدارکاتی به فدراسیون ارایه کردم و قرار شد براساس همین برنامه پیش برویم. در برنامه من توجه ویژه‌ای هم به تیم‌ملی امید شده و قرار است که این تیم هم با قدرت کار خود را آغاز کند. بد از شکل‌گرفتن تیم امید نوبت به بزرگسالان می‌رسد و اگر فدراسیون با ما همکاری کند، مشکلی پیش نمی‌آید. من وظیفه‌ای که برعهده داشتم، را انجام دادم و بعد اجرای آن برعهده فدراسیون است.
ظاهرا هنوز قرار داد شما امضا نشده است؟
بله، قرارداد من هنوز رسمی نشده اما فکر نمی‌کنم مشکلی وجود داشته باشد. قرارداد آماده است و فقط باید به هیأت رئیسه فدراسیون برود و تأیید شود. درست است که هنوز قرارداد امضا نشده اما مشکلی پیش نمی‌آید. البته باید پیگیر انجام‌شدن برنامه‌ها باشیم تا بتوانیم منظم جلو برویم. هدف من این است که براساس همان طرحی که به فدراسیون ارایه داده‌ام پیش برویم. خود مسئولان هم می‌دانند که اگر از تیم‌ملی موفقیت می‌خواهند حتما باید طبق برنامه پیش بروند. برای موفقیت و نتیجه گرفتن به نظم نیاز داریم تا بتوانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم. با پایان مسابقات لیگ برتر بهترین‌های لیگ به تیم‌ملی دعوت می‌شوند و اردوها را آغاز می‌کنیم اما به همکاری و مساعدت فدراسیون هم نیاز داریم. کار اصلی ما بعد از پایان لیگ آغاز می‌شود که نفرات جدید وارد تیم‌ملی می‌شوند.
صحت دارد که به خاطر پایین بودن مبلغ قراردادتان هنوز آن را امضا نکرده‌اید؟
خیر، چنین چیزی صحت ندارد. من اصلا درباره پول با فدراسیون بحثی نداشته‌ام. خود مسئولان هم می‌دانند که حرف من بر سر پول نیست و آنچه برایم اهمیت دارد، حفظشان تیم‌ملی است. تیم‌ملی یک کشور شخصیتی دارد که باید حفظ شود و من دراین‌باره اصلا کوتاه نمی‌آیم چون تیم‌ملی از هرچیزی برایم مهم‌تر است.
با دستیاران قدیمی کار را ادامه می‌دهید؟
دستیارانی که قبلا کنار تیم‌ملی بودند، در تیم می‌مانند اما به فدراسیون درخواست داده‌ام که یک دستیار خارجی نیاز دارم چون کادر فنی باید تقویت شود.
از نحوه برگزاری لیگ فوتسال رضایت دارید؟
خوشبختانه امسال نظم خوبی در لیگ برقرار است و بازی‌ها طبق برنامه‌ریزی برگزار می‌شوند. برگزاری یک لیگ منظم کار سختی است اما مسئولان فوتسال تا به این‌جا به خوبی از پس کار برآمده‌اند. ثمره یک لیگ پرفشار و منظم داشتن تیم‌ملی قدرتمند است.
حتما خبر دارید که هرهفته درگیری‌های زیادی درفوتسال رخ می‌دهد. به نظر شما چرا لیگ این همه حاشیه دارد؟
ماهیت فوتسال درگیری است. فوتسال به خاطر سرعتی‌بودن آن درگیری‌های زیادی بین بازیکنان رخ می‌دهد که البته این درگیری‌ها فنی است، اما درباره درگیری‌های غیرفنی باید بگویم خود مربیان و بازیکنان مقصر هستند. آنها باید آستانه تحملشان را بالاتر ببرند و صبور باشند. هدف از شرکت در لیگ فوتسال نباید فقط قهرمانی و نتیجه باشد. در این رشته باید به روح ورزش و جوانمردی هم توجه شود.
از برنامه‌های پیش‌روی تیم‌ملی فوتسال چه خبر؟
درحال حاضر با توجه به برگزاری لیگ فوتسال اردوهای تیم‌ملی تعطیل است. در بهمن‌ماه تیم‌ملی امید و احتمالا بزرگسالان اوکراین به ایران می‌آیند تا دوبازی تدارکاتی داشته باشیم. برای این دوبازی از هفتم تا سیزدهم بهمن به اردو می‌رویم. این آخرین اردوی ما در‌سال ٩٥ خواهد بود. بعد از پایان لیگ فوتسال در‌سال ٩٦ اردوهای تیم‌ملی به صورت مستمر برگزار خواهد شد. برای ما خیلی اهمیت دارد که بتوانیم اردوها را در زمان معین برگزار کنیم تا خللی در برنامه‌هایمان ایجاد نشود.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته