دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 ارديبهشت 1394 - 15:48
وزیر بهداشت:

قانونگذاران با هدف کسب درآمد بیشتر قانون 20 درصد دانشجوی خودگردان را تصویب کردند

وزیر بهداشت به دانشجویان معترض دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی وعده داد مسائل آنها را تا حد امکان پیگیری خواهد کرد و 3 ماه آینده برای پیگیری در دانشگاه حضور خواهد یافت.
کد خبر : 14686

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی آنا، پس از اتمام مراسم اعطای نشان ایمنی و سلامت به تولیدکنندگان منتخب صنایع غذایی دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور برای شنیدن اعتراضات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای دقایقی در کنار دانشجویان حضور یافت و حرف‌‌های آنها را شنید.


دکتر هاشمی پس از شنیدن تمام اعتراضات دانشجویان گفت: متاسفانه طی سال‌های گذشته چرخه معیوبی در این زمینه به نام استفاده از توانمندی داخلی برای تربیت دانشجوی خارجی ایجاد شده بود و زمانی که ما کار خود را آغاز کردیم، بخش عمده‌ای از کارها به واسطه پارتی و پول انجام می‌شد. قانونگذار 5 سال پیش با هدف کسب درآمد برای دانشگاه‌ها و با الگوبرداری از دانشگاه‌های خارجی، قانون 20 درصد دانشجوی خودگردان را تصویب کرد.


وی افزود: هیچ تفاوتی بین دانشجویان خودگردان و سایر دانشجویان از نظر انجام تعهدات وجود ندارد بنابراین انجام طرح نیز برای تمامی دانشجویان چه خودگردان و چه غیرخودگردان الزامی است. در این تصمیم که تمام دانشجویان با هم تحصیل کنند اشکالی وجود ندارد اما باید امکانات آن نیز فراهم باشد. اینکه برای کلاسی با 120 نفر ظرفیت به طمع پول 250 نفر پذیرش کنیم، به هیچ وجه کار درستی نیست که در این خصوص مسئول آموزش دانشگاه باید در این دقت داشته باشد.


وزیر بهداشت در ادامه عنوان کرد: اگر عنوان می‌شود که باید ظرفیت دانشگاه‌ها را اضافه کنیم منظور ما این است که باید این افزایش ظرفیت‌ها برای دانشجویان بومی انجام شود تا بتوانیم نیروی مورد نیاز را تامین کنیم.


وی افزود: می‌دانستیم که در بخش بالین مشکل وجود دارد اما نمی‌دانستم در بخش علوم پایه نیز مشکلاتی وجود دارد، بنابراین باید ورودی‌ها را اصلاح کنیم تا زمانی که این قانون یعنی پذیرش 20 درصد دانشجوی خودگردان وجود دارد، آموزش در رشته‌های مختلف پزشکی رایگان نخواهد بود و خود مسئولان دانشگاه باید توجه کنند تا ابتدا فضاهای آموزشی را ارتقاء دهند و کار کنند که دانشجویان غیرخودگردان احساس کنند که شرایط آنها با پذیرش دانشجویان خودگردان بهتر شده است.


هاشمی با توجه به اعتراض دانشجویان نسبت به هزینه سلف دانشجویان بین الملل و صفهای طولانی غذا، گفت: این مساله جای تاسف دارد که یک دانشجو یک ساعت از وقت خود را در صف سلف تلف کند.


وزیر بهداشت پس از شنیدن تمام اعتراضات دانشجویان به آنها وعده داد برای پیگیری مسائل آنها مجددا 3 ماه دیگر در دانشگاه حضور خواهد یافت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته