دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 دی 1395 - 12:20

12 دی ماه، اولین سالگرد محمد علی اینانلو/ آرش اینانلو: پدرم بنیان گذار تور اکو توریسم در ایران بود

۱۲دی ماه، اولین ساگرد محمد علی اینانلو، طبیعت گرد و فعال محیط زیست است که به گفته پسرش، بنیانگذار تور اکوتورسیم در ایران است.
کد خبر : 146834

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی سرزمین ما، برنامه پنج شنبه این هفته به گرامیداشت سالگرد محمدعلی اینانلو و دلجویی از سید محمد باختر، سرباز فداکار مریوانی اختصاص داشت.
در ابتدای برنامه عمر باختر، عموی سرباز فداکار طی تماس تلفنی به روی آنتن آمد و با بیان اینکه ۱۲ماه از شروع خدمت محمد می‌گذرد، اظهار کرد: محمد شرایط مساعدی برای مصاحبه تلفنی ندارد اما طی این چند روز بارها گفته که اگر باز هم اتفاقی از این دست بیفتد من همین کار را تکرار می‌کنم.
وی افرود: محمد طاقت دیدن حیوانی که در حال زجر کشیدن بوده، نداشته و با وجود سیم خاردارها و آگاهی از مین گذاری آن محدوده، باز هم برای نجات آن حیوان رفته است.
عموی سرباز فداکار تاکید کرد که این حرکت محمد نه تنها برای ما بلکه برای همه مردم جای افتخار دارد.


12 دی ماه، اولین سالگرد محمد علی اینانلو


در ادامه با توجه به اینکه ۱۲دی ماه اولین سالگرد مرحوم اینانلو است، پسر بزرگش، آرش اینانلو مهمان برنامه شد.
وی در تشریح خاطرات پدرش گفت: من سال‌ها پیش کارم را با پدر آغاز کردم و سعی کردم تا راه و شغل او را ادامه دهم.
آرش اینانلو با بیان اینکه پدرش اصالتا از تبار شاهشوندها بود، اضافه کرد: تخصص اصلی پدرم رشته ورزشی والیبال بود اما به دلیل علاقه‌اش به گزارشگری تلویزیون حتی دعوت به تیم ملی والیبال را هم قبول نکرد.


به گفته وی، محمد علی اینانلو علاوه بر طبیعت گردی سال‌ها در عرصه مطبوعات هم فعالیت می‌کرد. علاقه به نویسندگی باعث شده بود تا پدرم از ۱۵سالگی برای نوشتن در مطبوعات تلاش خود را آغاز کند.
آرش اینانلو ادامه داد: پدرم همیشه تعریف می‌کرد که در سن ۱۵سالگی به سراغ آبدارچی یکی از روزنامه‌ها رفته و از او خواسته تا سردبیر را راضی کند تا برای مطالب او یک ستون اختصاص دهند.
به گفته وی، روزنامه‌های آیندگان، شکار و طبعیت، گردش و طبیعت مجموعه‌های مطبوعاتی بودند که اینانلو در آنجا مشغول به کار بوده است.
فرزند مرحوم اینانلو با بیان اینکه پدرش اولین مربی اکو تورلیدر در ایران است، تصریح کرد: پدرم بنیانگذار کلاس‌های آموزشی اکو تور لیدر در ایران است و تور لیدرهای بسیاری را آموزش داده است.
وی در توضیح علت فوت مرحوم اینانلو گفت: پدرم به علت سکته قلبی در گذشت. بیماری قلبی در خانواده پدری‌ام ارثی است. اگرچه پدرم بیست و پنج سال پیش سکته قلبی دیگری هم کرده بود اما سکته دوم متاسفانه باعث شد تا او برای همیشه از میان ما برود.
به گفته وی، محمد علی اینانلو در سن ۶۷سالگی درگذشت.


انتهای پیام/

برچسب ها: طبیعت گردی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته