دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 دی 1395 - 11:35
دو خبر/

افتتاح غرفه فرهنگ و ادب دبستان سما یک پسران تهران

غرفه فرهنگ و ادب دبستان پسرانه سما یک تهران در نمایشگاه پژوهش از سوی دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان تهران و با حضور مسئولان سازمان سما افتتاح شد.
کد خبر : 146807

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دپارتمان پژوهش شامل بخش‌ها و قسمتهای متنوعی از جمله انجمن‌های علمی پژوهشی، واحد سمعی و بصری (رادیو سما)، کلوپ داستان، میز گفت‌و‌گو و.. است و غرفه فرهنگ و ادب یکی از این واحدهاست که به همت کار‌شناس ادبی و پژوهش دبستان رضا نوری‌پور به منظور انسجام و وحدت رویه در برنامه‌های پژوهشی، فرهنگی و ادبی مدرسه به صورت متمرکز راه اندازی شد و سعی دارد اندیشه پژوهش و پژوهشگری را در دانش آموزان نهادینه کند.


این غرفه در راستای نیل به این اهداف، فعالیت‌های متعدد و متنوعی را برنامه ریزی کرده و با بهره گیری از تخصص مربیان و معلمان حاضر در مدرسه، آن را سامان داده و به انجام خواهد رساند.


مدیر واحد آموزشی سما تهران در باره هفته پژوهش توضیحاتی ارائه کرد و گفت: «همه دروس دانش آموزان باید رویکرد پژوهشی داشته باشد، حرکت جدی را برای پژوهش آغاز کردیم که دانش آموزان باید با شجاعت قدم در راه پژوهش و پژوهش محوری بگذارند.»


مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی نیز با بیان اینکه پژوهش مختص یک هفته نیست و پژوهش به دانش آموزان کمک می‌کند تا آنها خلاق شوند، از زحمات مسئولان و زحمتکشان سما تشکر کرد.


رابط پژوهشی دبستان با طرح پرسشی صحبت‌های خود را آغاز کرد چرا که پرسش سرآغاز پژوهش است، اینکه چگونه می‌توان فارغ از هرگونه تئوری بافی و ارائه راهکار عملی اندیشه پژوهشگری را در جان و روح دانش آموزان نفوذ داد، از نکات مطرح شده از سوی این مسول بود.


رضا نوری کپی کردن آثار را بیماری شومی تلقی کرد که پژوهش را تحت الشعاع خود قرار داده است، و ادامه داد: «پژوهش جزئی از مرحله یادگیری و بخش جدا ناپذیر از آن است و دانش آموز باید به این مرحله برسد که خود جزئی از این فرآیند است.»


دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان تهران نیز نوید راه اندازی انیستیتو زبان سما را به اولیا داد.


رئیس اداره مسابقات و پژوهش دانشگاه آزاد تهران، مدیر امور مدارس سازمان سما، شرفی از مسئولان مالی دانشگاه آزاد اسلامی، مدیر امور مدارس سما تهران در این همایش حضور داشتند.


این مراسم با انجام آزمایش مهیج از سوی دانش آموزان و ارائه کنفرانس علمی ادامه یافت و در ‌‌‌نهایت با افتتاح غرفه فرهنگ و ادب از سوی علیرضا آزادبر و بازدید مسئولان از این غرفه به کار خود خاتمه داد.


اولین کلاس آموزش اعضای نشریه همشاگردی و رادیو سما با حضور گزارشگر شبکه سوم سیما


نخستین کلاس دوره آموزشی انجمن روزنامه‌نگاران و باشگاه خبرنگاران کودک و نوجوان، شورای نویسندگان نشریهٔ همشاگردی و اعضای رادیو سما با حضور محمود عبداللهی، گزارشگر شبکه سوم سیما و مدیر روابط عمومی کمیته ملی المپیک برگزار شد.


مدرس اولین کلاس آموزش اعضای نشریه همشاگردی و رادیو سما، با توضیحاتی درباره اهمیت و جایگاه خبر و خبررسانی در رسانه‌های امروزی و با توجه به جایگاه تکنولوژی‌های ارتباط جمعی، به بررسی شیوه‌ها‌ی نگارش خبر پرداخت.


محمود عبداللهی با ارائه مطالب خود که به صورت پاورپوینت آماده شده بود، به سؤالات دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف خبری پاسخ داد.


نوری‌پور، مدیر مسئول غرفه فرهنگ و ادب و سردبیر نشریه همشاگردی نیز در این جلسه از حضور گرم و مسئولانه عبداللهی تشکر و قدردانی کرد و گفت: «انشاءالله در ادامه کلاس‌ها و با داوری ایشان، تمرین و مسابقه خبرنویسی بین شرکت‌کنندگان برگزار می‌کنیم تا به صورت عملی، آموخته‌هایمان را دوره و مرور کنیم.»


در پایان کلاس آموزشی، محمود عبداللهی به همراهی مسعود رشیدی، مدیریت مدرسه و رضا نوری‌پور از غرفه فرهنگ و ادب بازدید کردند و از نزدیک در جریان برنامه‌ها و فعالیت‌های غرفه قرار گرفتند.


همزمان با بازدید از غرفه، سید قاسم بی‌نیاز از مجریان خوش‌نام صدا و سیما و رئیس مرکز روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی نیز در محل غرفه حضور یافت و با محمود عبداللهی و رضا نوری‌پور در خصوص فعالیت‌ها و برنامه‌های غرفه گفت‌وگو کردند.


انتهای پیام/

برچسب ها: سما تهران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته