دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بازداشت اعضای حزب عدالت و توسعه مراکش به اتهام تمجید از یک ترور

حزب اسلامگرای عدالت و توسعه مراکش که در انتخابات پارلمانی اکتبر (آبان) به پیروزی دست یافت، روز پنج‌شنبه اعلام کرد مقام‌های دولت مراکش پنج نفر از اعضای جوان این حزب را بازداشت کرده‌اند.
کد خبر : 146797

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از پایگاه خبری العالم، خبرگزاری فرانسه از رباط گزارش کرد: «حزب عدالت و توسعه مراکش گفته اعضای جوان این حزب متهم شده‌اند در شبکه‌های اجتماعی از ترور سفیر روسیه در ترکیه تمجید کرده‌اند.»


مطبوعات مراکش روز پنج‌شنبه اعلام کردند احمد شتیبات، یک مقام جوان حزب عدالت و توسعه در شهر طنجه در شمال مراکش، به اتهام تمجید از قتل آندری کارلف، دیپلمات روسیه در ترکیه در فیس‌بوک بازداشت شده است. آندری کارلف 19 دسامبر (29 آذر) در آنکارا به ضرب گلوله کشته شد.


روزنامه اخبار الیوم با تاکید بر بازداشت 6 فرد دیگر نوشت: «در کل، 5 فعال جوان حزب عدالت و توسعه در روزهای اخیر بازداشت شده‌اند.»


شبکه‌های اجتماعی برای تقاضای آزادی احمد شتیبات اعضای حزب عدالت و توسعه مراکش بسیج شده‌اند و برچسب «ما همه احمد شتیبات هستیم» را منتشر کرده‌اند.


حزب عدالت و توسعه اسلامی مراکش به عنوان حزب پیروز انتخابات پارلمانی از اوایل دی رایزنی‌هایی با بقیه احزاب برای تشکیل دولت انجام داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته