دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 دی 1395 - 15:48
یک متخصص آسیب‌های دهان، فک و صورت عنوان کرد:

آجیل را با دندان نشکنید

یک متخصص آسیب‌های دهان، فک و صورت عنوان کرد: استفاده از دندان برای جدا کردن پوست سفت ریز مغذی‌ها، باز کردن درب برخی وسایل، به عنوان قیچی و ... منجر به بروز پوسیگی دندان می‌شود.
کد خبر : 146729

دکتر نصرت الله عشقیار، متخصص آسیب‌های دهان، فک و صورت، در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی آنا درباره شکستن انواع مغزها با دندان هشدار داد و گفت: شکستن انواع مغزهای آجیل با دندان موجب ایجاد ترک در مینای دندان می‌شود که به مرور زمان این ترک می‌تواند منجر به پوسیدگی و از دست رفتن دندان شود.


وی افزود: هم‌چنین به افراد توصیه می‌شود تخم‌های که دارای پوست سفت هستند، مانند تخم کدو و ژاپنی را با دندان‌های قدامی (جلویی) نشکنند، زیرا این مساله باعث از بین رفتن تاج دندان و فرسایش دندان‌ها می‌شود.


به گفته عشقیار، استفاده از دندان برای جدا کردن پوست سفت ریز مغذی‌ها، باز کردن درب برخی وسایل، به عنوان قیچی و ... منجر به بروز پوسیگی دندان می‌شود.


این استاد دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه تصریح کرد: هم‌چنین به افراد توصیه می‌شود بعد از مصرف آجیل و قبل از خواب حتما دندان‌ةا را با مسواک شست‌و‌شو دهند و برای رعایت بهداشت از نخ‌ دندان برای تمیز کردن آن استفاده کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: آجیل دندان مسواک
ارسال نظر
هلدینگ شایسته