دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مراسم 9 دی در تهران برگزار شد/ رئیسی: دشمن به دنبال تضعیف عناصر قدرت در کشور است

هفتمین سالگرد 9 دی دقایقی پیش با حضور گسترده مردم در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) در تهران برگزار شد.
کد خبر : 146720

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، در این مراسم که با حضور برخی چهره‌ها و مقامات سیاسی کشور از جمله سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد، حاضران وقایع سال 88 را محکوم کردند.


در این مراسم، هزاران نفر از طلاب حوزه علمیه و اقشار مختلف حضور داشتند و شعارهایی در حمایت از ولایت فقیه از جمله «این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده» سردادند.


در ادامه این مراسم که همزمان با روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت» برپا شده است اقشار مختلف مردم به یاد حماسه آفرینی ملت ایران در از بین بردن فتنه ۸۸ را گرامی داشتند و ضمن اعلام میثاق خود با ولایت، بار دیگر بر دفاع همه جانبه از انقلاب و نظام اسلامی تأکید کردند.


برگزاری ۳۰ کنگره شعر بصیرت، ولایت‌مداری و نفوذناپذیری مردم، برپایی گالری عکس با موضوع ۹ دی، همایش بصیرتی با حضور کارگران در بیش از ۱۰۰۰ پایگاه، برپایی گفتمان‌های بصیرتی، برپایی بیش از ۶۰۰۰ گردهمایی و ساماندهی و فعال‌سازی بیش از ۵۰۰۰ وبلاگ از دیگر برنامه‌هایی ستاد بزرگداشت یادواره ۹ دی است.


در بخش دیگری از مراسم، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، گفت: نهم دی ماه 88 روز حضور معنوی مردم، تجلی حق، امتداد عاشورا و پایان یافتن زهر فتنه با پادزهر بصیرت بود.


وی افزود: نهم دی روز میثاق ولایت با بصیرت بود بر این اساس این روز را که جلوه قدرت حضرت حق بود را گرامی می داریم هر چند همه روزها و شب ها و ایام متعلق به خداوند است اما نهم دی ماه روز تجلی قدرت لایزال الهی به شکل معجزه آسایی بود که یوم الله نهم دی را رقم زد. در این روز دلدادگان حضرت حق برای دفاع از دین و انقلاب اسلامی، میثاق با ولایت و دشمن شناسی و دشمن ستیزی به میدان آمدند و قدرت خود را به نمایش گذاشتند هر چند نهم دی یک حادثه بود اما مردم بصیرت خود را به منصه ظهور گذاشتند.


رئیسی اضافه کرد: حماسه نهم دی یک مرام، اساس و بنایی بود که می توان بناهای بسیاری را بر آن استوار کرد و مبنای آن بصیرت بود.


وی با اشاره به میثاق بین امت و امام گفت: بر این بنا می توان بناهای بسیاری استوار کرد چرا که معلوم شد مردم به معنای واقعی کلمه از همه اقشار و سطوح جامعه با معرفت ، حساسیت و حمایت از ولایت الهی در صحنه حضور یافتند و لازم دیدند تا از انقلاب، نظام و ولایت دفاع کنند، بر این اساس دشمنان در مقابل این حضور حیرت زده شدند.


تولیت آستان قدس رضوی افزود: حضور شگفت انگیز مردم در نهم دی ماه، نه در قالب دستور العمل و بخش نامه بلکه بر اساس حس مسئولیت ناشی از زمان‌شناسی، موقعیت‌شناسی و دشمن‌شناسی رقم شد.


تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: از اول پیروزی انقلاب، دشمن همواره نسبت به انقلاب و نظام هر جا توانسته تهدید و دشمنی کرده است اما نه اینکه نخواسته باشد، بلکه نتوانسته کاری از پیش ببرد چرا که ملت ما قدرتمند است نه قدرتی که با مولفه های نظام های کشور های دیگر شناخته می شود چرا که مولفه های این کشورها متکی بر ظواهر و وابستگی به قدرت های بزرگ و کلاهک های هسته ای است.


رئیسی همچنین گفت: اولین مولفه قدرت در نظام ما ایمان به خداوند است، چرا که اساس تشکیل انقلاب و حزب الله با ایمان شناخته می شود ، ایمانی که در قلب و جان ملت ما وجود دارد و این مولفه ملت ما را ممتاز کرده است.


وی مولفه دوم قدرت جمهوری اسلامی را دین، آموخته ها و ارزش های الهی دانست و افزود: مولفه سوم قدرت در کشور ، امام مقتدا، رهبری بصیرت آفرین است ، رهبری به عنوان جایگاهی که می تواند همه نیروهای انسانی را در برابر دشمن بسیج کرده و پای کار بیاورد و از همه توانایی های انسانی، مالی و معنوی کشور برای تعالی بهره گیرد.


تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به مولفه های قدردت در جمهوری اسلامی گفت: مولفه قدرت در کشور ما مردم با بصیرت، اهل خطر کردن در عرصه های مختلف اجتماعی و همچنین مردم آماده ای که روح ایستادگی دارند، است از مولفه های نظام ما مردم بویژه جوانانی است که وقتی سخن از دفاع از حرم می آید پای میدان می آیند همان گونه که در هشت سال دفاع مقدس حضور یافتند.


حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه روحیه آمادگی و ایستادگی و مقاومت از مهم ترین مولفه های قدرت نظام ما است، گفت: آمریکا برای کدام کشور و ملت گره گشایی کرده است که برای ما گره گشایی کند، از کدام ملت مشکلی را برداشته که برای ما بردارد، براین اساس مهم ترین مولفه قدرت در نظام ما، دشمن شناسی است.


وی افزود: دشمن به دنبال آن است تا عناصر قدرت را به هر شکلی بتواند، تضعیف کند ، در انتخابات سال 88، 85 درصد مردم حضور یافته، 45 میلیون نفر رای خود را به صندوق ها ریختند.


تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: موضوع تقلب در انتخابات کلید زده شد آن هم برای ایجاد تردید در دل مردم، براین اساس جلسه ای برای بررسی این موضوع تشکیل شد تا با ارایه سند و مدرک اثبات شود اما شورای نگهبان صندوق های رای را مورد بررسی مجدد قرار داد اما باز هم سند و مدرکی پیدا نشد.


وی با اشاره به گفته های رهبری مبنی بر اینکه اعتراض ها باید در درون نظام حل شد و به دشمنان گوش فرا ندهید تا فرصت پیدا کنند، گفت: به توصیه های رهبری توجه نکردند و معلوم شد انتخابات بهانه بود و بعد نظام و ولایت فقیه را نشانه گرفتند، در ماه مبارک رمضان روزه خواری کردند و در مراسم عزاداری امام حسین(ع) با ساحت مقدس و نام مبارک حضرت عباس (ع) جسارت کردند .


تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: مساله امروز یک گروه، یک ملت یا کشور نیست بلکه مساله دشمن با دین و ارزش های انقلاب است.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: برخی در این فتنه پشت خط امام راحل پنهان شده بودند در حالی که شاخص خط امام تبعیت از رهبری و استکبار ستیزی است در حالی که باید خط خود را از دشمن جدا می کردیم.


حجت‌الاسلام رئیسی گفت: شاخص حزب الله این است که به دشمنان دین دست دوستی ندهد، امروز باید سخن و حرکت دشمن و شیطان شناخته شود و مذاکره کنندگان باید در حین مذاکره بدانند که دشمن است در ارتباط با دشمن نباید تردید کرد، فتنه امروز آن است که شیطان و دشمن ، آمریکا و مغرب زمین و کسانی که در صدر استکبار ، خود بزرگ بین هستند، اعتماد را رواج دهند.


تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: فتنه امروز این است که اقتصاد مقاومتی و قدرت درون زا نادیده گرفته شود در حالی که راه حل مشکلات امروز ژنو نیست و آن چه می تواند صیانت ملت را تضمین کند ، نظام و انقلاب را تضمین کند، بصیرت است ، آنچه نجات دهنده امروز است، موقعیت شناسی، زبان شناسی، دشمن شناسی و به موقع حرکت کردن است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته