دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فرزند شهید بهشتی: آیت‌الله موسوی اردبیلی بدنبال حل مساله سود بانکی بود

فرزند شهید آیت‌الله بهشتی گفت: مرحوم موسوی اردبیلی این طور نبودند که اگر مطلبی در نزدشان گفته می‌شد، احساس کنید که شاید در آینده این سخن مایه نگرانی باشد یا به تعبیر امروزی‌ها فایل برای کسی باز نمی‌کرد.
کد خبر : 146600

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، امشب چهارشنبه (8 دی ماه) محمدرضا بهشتی در مراسم چهلمین روز ارتحال آیت‌الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی که در کانون و مسجد توحید برگزار شد، درباره مرحوم آیت‌الله اردبیلی اظهار کرد: به آسانی می‌شد به ایشان دسترسی پیدا کرد و در دیدارها بی‌تکلف بود. در گفتارش افراد را بر می‌انگیخت تاحرف دلشان را بزنند.


وی در این باره ادامه داد: بی‌دغدغه با او می‌شد سخن گفت. این طور نبودند که اگر مطلبی در نزدشان گفته می‌شد، احساس کنید که شاید در آینده این سخن مایه نگرانی باشد یا به تعبیر امروزی‌ها فایل برای کسی باز نمی‌کرد.


بهشتی تصریح کرد: به رغم مراتب علمی آیت‌الله موسوی اردبیلی آنچه از او می‌دیدیم، سلامت نفس بود. دلشان برای آرمان های دینی و انقلاب می‌تپید. از اینکه در این مسیر دچار برخی کژی شدیم، رنج می‌برد. ایشان هرگز از ناحق بی‌دلیل دفاع نمی‌کرد.


فرزند مرحوم بهشتی با بیان اینکه آیت‌الله موسوی اردبیلی به رغم اینکه پرورده حوزه علمیه و مجتهدی در مرتبه مرجعیت بود اما ذهن ایشان باز و از تعصب به دور بود، به بیان خاطره‌ای از ایشان پرداخت و گفت:‌ خدمت ایشان متنی از اصول را قرائت می‌کردیم. یکی از متاخرین اصولیون شیعه در آرای متقدمین شیعه لحنی داشت که انگار متقدمین آن جور که باید اندیشه شیعی ناب را در نیافته بودند و به قول معروف، شیعه درست حسابی نبودند. من گفتم این چه نحوه برخورد با متقدمین و چهره‌های بزرگ آغازگر است. مرحوم موسوی اردبیلی گفت اگر آنها هم بسیاری از ما را امروز می‌دیدند می‌گفتند شما قطعا از غلاطید هستید.


وی یادآور شد: ایشان در مواجه با مردم فردی با بینش باز بود. من را مشاور ارشد خود کرد درحالی که نیازی به مشاور ارشد نداشت. ما شنیده بودیم ایشان در مورد سود بانکی می‌خواهد نظری بدهد. در آنجا بحث این بود که آیا با توجه به تورم ناخواسته آیا جواز اینکه سود بانکی لااقل به اندازه تورم داده شود صحیح است؟ چرا که فرد بدون اینکه نقشی داشته باشد زیان دیده است. مرحوم عالی نصب می‌گفت خود این پرداخت باعث تورم است. من در جریان تلاش آقای موسوی اردبیلی برای حل این مساله بودم و ایشان قصد داشت از رای دیگران نیز در این باره مطلع شود.


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا, در این مراسم محمد سروش محلاتی، محسن رهامی، علی اکبر محتشمی‌پور، علیرضا محجوب، علی مطهری، علی شکوری‌راد، فرشاد مومنی، محمد هاشمی رفسنجانی، حمیدرضا جلایی‌پور، نجفقلی حبیبی, محمود صادقی و دیگر شخصیت‌های سیاسی و مذهبی حضور داشتند.


انتهای پیام/

برچسب ها: کانون توحید
ارسال نظر
هلدینگ شایسته