دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 دی 1395 - 15:45

شهرک‌سازی‌ها در قدس اشغالی به تعویق افتاد

کمیته اسکان اسرائیل رای‌گیری درباره صدور مجوز ساخت حدود 500 واحد مسکونی در مناطق شرقی قدس اشغالی را به تاخیر انداخت.
کد خبر : 146530

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه بی‌بی‌سی عربی، یکی از اعضای کمیته اسکان شهر قدس گفت: «این تصمیم به‌دنبال درخواست دفتر نخست‌وزیر اسرائیل و با هدف جلوگیری از افزایش تنش در روابط میان تل‌آویو و واشنگتن اتخاذ شده است.»


قرار است جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا به‌زودی در سخنانی از طرح سازش آمریکا برای حل تنش میان اسرائیل و فلسطین رونمایی کند. با وجود این، کمیته اسکان جلسه خود را برگزار کرد و تصمیم گرفت تا صدور مجوز ساخت و ساز را به زمان دیگری موکول کند.


رویترز به‌نقل از حنان روبین، عضو کمیته اسکان در قدس گزارش کرد: «تاکنون 492 طرح برای شهرک‌سازی در مناطق راموت و رامات در سرزمین‌های اشغالی اسرائیل در جنگ سال 1967 و الحاق آن‌ها به قدس ارائه شده است.»


این در حالی است که روز جمعه شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای ضد اسرائیلی تصویب و در آن پایان شهرک‌سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی را خواستار شد. آمریکا به این قطعنامه رای ممتنع داد.


تاخیر در صدور مجوز شهرک‌سازی، نخستین عقب‌نشینی اسرائیل نسبت به موافقت اعضای شورای امنیت با قطعنامه ضد اسرائیلی برای توقف فوری شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی است. سازمان ملل متحد این اقدام اسرائیل را نقض قوانین بین‌المللی به شمار می‌آورد.


این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل ساعاتی پس از تصویب قطعنامه در شورای امنیت به آن واکنش نشان داد و اعلام کرد قطعنامه را اجرا نمی‌کند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته