دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 دی 1395 - 16:45

برگزاری دومین دوره مسابقات داخلی سازه‌های ماکارونی در آموزشکده سما اسلامشهر

دانشجویان دانشکده سما اسلامشهر با حضور ۲۳ تیم در مسابقه سازه‌های ماکارونی و در دو گرایش راندمانی و معماری شرکت کردند.
کد خبر : 146485

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در مسابقه سازه‌های ماکارونی که با هدف «همسوسازی دانش فنی و تئوریک با مهارت‌های کاربردی» و «بکارگیری خلاقیت دانشجویان برای طراحی سازه‌هایی با بیشترین کارایی و مقاومت در برابر بار استاتیکی» برگزار شد، ۱۸ تیم در گرایش راندمانی و ۵ تیم در گرایش معماری شرکت کرده و پس از بررسی سازه‌ها از سوی داوران به منظور رعایت مقررات شیوه‌نامه مسابقه آغاز شد.


سازه‌های ماکارونی به سازه‌هایی اطلاق می‌شود، که با هدف آموزشی تنها با رشته‌های ماکارونی و چسب ساخته می‌شوند. این سازه‌ها در مقیاس کوچک‌تر نسبت به سازه‌های واقعی طراحی و با مصالح ماکارونی و چسب ساخته شده و پس از ساخت مورد بارگذاری قرار می‌گیرند.


در واقع این سازه‌ها به عنوان ماکت ساخته نمی‌شوند و سازه‌ای که بار بیشتری را تحمل می‌کند، موفق‌تر خواهد بود. پل (تحت بارگذاری یکنواخت، متمرکز و متحرک)، جرثقیل برجی، انواع قاب‌های ساختمانی و ستون‌های فشاری از جمله رایج‌ترین سازه‌های ماکارونی هستند.


در گرایش راندمانی از تقسیم وزن تحمل شده از سوی سازه به وزن خود سازه، راندمان به دست می‌آید که مقادیر بالا‌تر ملاک رتبه‌بندی سازه‌ها است. در گرایش معماری سازه می‌تواند پل و یا غیر از آن باشد، در این گرایش سازه بارگذاری نمی‌شود، ملاک رتبه بندی اصول طراحی خلاقانه و معماری به کار رفته در سازه است که باتوجه به ارائه سرپرست تیم توسط داوران امتیاز دهی می‌شود.


















اعضای تیم برگزیده گرایش راندمانی



عنوان



رویا نوروزی - سهیلا هارونی



تیم اول



مرضیه راثی- اکرم حسین ‌پور



تیم دوم





















اعضای تیم برگزیده گرایش معماری



عنوان



رویا نوروزی - سهیلا هارونی



تیم اول



مرضیه راثی- اکرم حسین ‌پور



تیم دوم




انتهای پیام/

برچسب ها: سما اسلامشهر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته