دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 دی 1395 - 12:26
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش:

دانش‌آموزان باید مهارت با هم زیستن را فراگیرند

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش از مهارت باهم زیستن به عنوان یکی از اهداف آموزش و پرورش یاد کرد و گفت: فرزندان خود را صرفا نه برای دانستن، عمل کردن و زیستن بلکه باید برای باهم زیستن تربیت کنیم.
کد خبر : 146411

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، عبدالرسول عمادی در مراسم معارفه سرپرست جدید آموزش و پرورش استان لرستان و تکریم مدیرکل سابق، اظهار کرد: تغییر و تحول در آموزش‌ و پرورش به معنای جاری کردن جریان گسترده‌ای از علایق و استفاده از همه توانمندی‌هایی است که در دستگاه تعلیم و تربیت وجود دارد.


وی با بیان اینکه آموزش ‌و پرورش دانش آموزان در مرحله نخست کار خانواده است تا به فرزندان خود راه و رسم زندگی را بیاموزند، اظهارکرد: «آموزش و دانستن»، «آموزش برای عمل کردن »، «آموزش برای زیستن» و «آموزش برای با هم زیستن» چهار مرحله آموزش ‌و پرورش رسمی در سازمان علمی فرهنگی یونسکو است.


عمادی زیست بهتر و مسالمت جمعی را از اهداف آموزش ‌و پرورش رسمی خواند و خاطرنشان کرد: عدالت اقتصادی و اجتماعی از این نگاه سرچشمه می‌گیرد، بنابراین باید فرزندان خود را صرفا نه برای دانستن، عمل کردن و زیستن بلکه باید برای باهم زیستن تربیت کنیم.


وی خاطرنشان کرد: باید یاد بگیریم که با هم زندگی کنیم، با هم باشیم و توانایی و داشته‌های خود را با یکدیگر سهیم شویم.


رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌ و پرورش به وجود خیّران علمی در یکی از مناطق محروم جنوبی کشور اشاره کرد و افزود: وجود خیّر علمی نشان از مشارکت در ارتقای سطح علوم نقاط مختلف کشور را دارد تا به دانش آموزان با هم زیستن را یاد بدهیم.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته