دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 ارديبهشت 1394 - 14:03
معاون وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به آنا:

تعداد سمن‌های ایرانی از آفریقایی‌ها هم کمتر است

معاون وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه با همه محدودیت‌ها، تعداد سمن‌ها(سازمان‌های مردم نهاد) را دو برابر کردیم، افزود: تعداد سمن‌های ایران از سمن‌های کشورهای آفریقایی کمتر است، با این حال کشور انگلیس صد برابر ایران، سمن‌های جوانان دارد.
کد خبر : 14641

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، محمود گلزاری در نشست خبری صبح امروز با خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار آنا، در مورد نحوه جلوگیری از بروز تخلفات سمن‌ها و پیشگیری از وقوع جرایم سیاسی و اقتصادی، گفت: برای صدور مجوز سمن‌ها از ۴ مرکز و سازمان از جمله وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و تشخیص هویت استعلام می‌شود و در این باره دقت بسیاری صورت می‌گیرد که قبل از شکل‌گیری سمن‌ها، صلاحیت‌های فردی و اجتماعی اعضا و مدیران این سازمان‌های غیر دولتی بررسی و لحاظ شود.


وی در تعریف سمن(NGO) گفت: سمن‌ها، سازمان‌های مردم نهاد غیر دولتی و غیر سیاسی و غیر انتفاعی هستند و در تمام دنیا فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی ندارند زیرا در آن صورت جای آنها با احزاب و تشکل‌های تجارت جابجا می‌شود.


معاون وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه با همه محدودیت‌ها تعداد سمن‌ها را دو برابر کردیم، افزود: اگر قوانین دست و پاگیر دیگری برای فعالیت سمن‌ها نگذارند افزایش سمن‌ها برای توسعه هر کشور لازم است.


گلزاری یادآور شد: تعداد سمن‌های ایران از کشورهای آفریقایی نیز کمتر است، در حالی که انگلیس صد برابر ایران سمن‌های جوانان دارد.


وی تصریح کرد: هنوز تعداد سمن‌های ما خیلی کم است و اگر بخواهیم از این انزوا خارج شویم و حضور جوانان را در شبکه‌های مجازی به صورت انفرادی و منزوی کاهش دهیم، باید مشارکت اجتماعی جوانان را جدی بگیریم و گسترش دهیم.


گلزاری اظهار کرد: گاهی با سمن‌ها قرارداد‌هایی امضا می‌شود، زیرا بخشی از هزینه‌ها را به صورت مستقیم نمی‌توانیم انجام دهیم به عنوان مثال وقتی ما می‌خواهیم یک جشنواره را برگزار کنیم باید پول را از طریق سمن‌های معتبر خرج کنیم و تفاهم نامه و قرادادی با آنان می‌بندیم و موضوع آن باید به برنامه و جشنواره مورد نظر ارتباط داشته باشد، بنابراین اداره حقوقی ما دقیقا روی این موضوع نظارت و دقت می‌کند.


گلزاری در خصوص اینکه چه اقداماتی برای جلوگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در فضای مجازی در حال انجام دارید، گفت: در جلسه‌ای که درباره اقدامات پلیس فتا در خصوص شبکه‌های مجازی داشتیم بازدیدی از تجهیزات و برنامه‌ها و فعایت‌های شبکه نیروی انتظامی به عمل آوردیم و از نزدیک متوجه شدیم که پلیس فتا و پلیس امنیت اخلاقی به صورت بسیار حرفه‌ای و پیشرفته پیگیر این موضوعات هستند اما ما در بحث فضای مجازی به عنوان آسیب کار نکرده‌ایم چون متولیان خاص خود را دارد.


انتهای پیام/

برچسب ها: محمود گلزاری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته