دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 دی 1395 - 12:21

سعد حریری: مقاومت برابر اشغال‌گری اسرائیل حق همه لبنانی‌هاست

نخست‌وزیر لبنان بر حق همه مردم لبنان برای مقاومت در برابر خواسته‌های نامشروع اسرائیل تاکید کرد.
کد خبر : 146390

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری روسیاالیوم، سعد حریری در سخنانی در پارلمان لبنان با تاکید بر اینکه لبنان از هیچ تلاشی در راستای مقاومت و آزادی باقی خاک این کشور فروگذار نخواهد کرد، گفت: «تاکید می‌کنم که دولت با همه امکاناتش خود را ملزم به آزادسازی مزارع شبعا، کفر شوبا و بخش لبنانی روستای الغجر می‌داند و مقاومت در برابر اشغال‌گری اسرائیل و پاسخ دادن به دشمنی را که به این خاک چشم طمع دارد، حق مردم لبنان می‌داند.»


وی در بیانیه وزارتی خود، افزود: «ما عنوان بازگشت خودباوری را برای دولت خود برگزیدیم، زیرا اعتماد به‌نفس، ارزشمندترین چیزی است که یک کشور می‌تواند به آن افتخار کند. این حق لبنانی‌ها بر گردن ماست که حس اعتماد به‌نفس و وفاق ملی را در دولت و سازمان‌های این کشور بپرورانیم و حق لبنانی‌ها است که احساس استقلال و حق حاکمیت را بر کل میهن خود داشته باشند.»


حریری تاکید کرد حکومت لبنان متعهد به ایجاد راهبردی ملی برای مبارزه با فساد و اتخاذ تدابیری فوری و فعال برای بخش‌های مختلف کشور در راستای مقابله با فساد است.


نخست‌وزیر لبنان درباره موضوع تروریسم گفت: «لبنان از طوفان تروریسمی که جهان را درنوردیده، خلاص نشده است و تعهد می‌دهد که نخستین اولویت دولت حمایت از دستگاه‌های امنیتی در راستای دفاع از مردم و خاک کشور باشد. همچنین دولت با همکاری پارلمان برای تصویب هرچه زودتر قانون جدید انتخابات به طوری که مشارکت‌ همه گروه‌های مردمی در آن تضمین شود، تلاش خواهد کرد.»


حریری درباره اوضاع سوریه گفت: «حکومت لبنان ملزم به همکاری با نهادهای بین‌المللی با هدف مقابله با موج آوارگان سوری و احترام به پیمان‌نامه‌های جهانی است. لبنان به‌طور یکجانبه نمی‌تواند تبعات این بحران را تحمل کند.»




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته