دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پایان فرصت ٤٠ روزه برای فرار از قصاص

فرصت ٤٠ روزه پسری اعدامی برای رهایی از قصاص با عدم رضایت اولیای دم به پایان رسید.
کد خبر : 146362

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا از اعتماد، متهم پسری ٢٦ ساله است که در نوجوانی، زنی را در پی ارتباط نامشروع به قتل رساند. به گفته پدرش، خانواده مقتول حاضر به پذیرش آنها نیستند و هیچ گفت‌وگویی بابت مصالحه بین دو طرف شکل نگرفته است. ٧ اسفند ٨٦ پلیس پایتخت از وقوع یک فقره نزاع در خانه‌ای در یافت‌آباد باخبر شد. زنی ٣٥ ساله که با همسر و دخترانش زندگی می‌کرد به دلیل فشار شدید به گردنش خفه شده بود.


همسایه‌ها پسری نوجوان را دیده بودند که دقایقی قبل از قتل، با حالتی پریشان از خانه بیرون آمده بود. دختر مقتوله که این پسر را می‌شناخت به کارآگاهان گفت: «نام او سعید است. از مدتی قبل با هم دوست شده بودیم و قرار بود با هم ازدواج کنیم اما وقتی فهمیدم با مادرم هم ارتباط دارد، دوستی‌مان را به هم زدم. امروز او به خانه ما آمده بود و مرا به بهانه خرید سیگار بیرون فرستاد. وقتی برگشتم با جنازه مادرم روبه‌رو شدم.»
سعید، سه روز بعد خودش را به کلانتری معرفی و به قتل اعتراف کرد تا پرونده‌اش برای صدور حکم در اختیار دادگاه قرار گیرد. او در جلسه رسیدگی، به قصاص محکوم شد. این حکم اما به دلیل سن پایین او در زمان وقوع حادثه (١٧ سال) در دیوان عالی کشور رد و برای بررسی مجدد به شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد. اولیای دم در جلسه رسیدگی درخواست قصاص کردند و متهم این‌بار با رد اتهام قتل عمد گفت: «مقتوله می‌خواست به زور با من ارتباط برقرار کند برای همین خودش را روی من انداخت. داشتم خفه می‌شدم. برای اینکه خودم را خلاص کنم، مجبور شدم کراواتی را دور گردنش بپیچم و فشار بدهم. من مشروب هم خورده بودم و گیج بودم. قصد کشتن نداشتم.»
در پایان این جلسه، وکیل متهم با اشاره به آغاز تلاش‌ها برای جلب رضایت اولیای دم، از قضات تقاضای مهلت کرد. آنها نیز ٤٠ روز فرصت دادند اما با مخالفت اولیای دم با بخشش، این فرصت نیز بدون نتیجه به پایان رسید. صبح دیروز، آخرین جلسه محاکمه در غیاب اولیای دم برگزار شد و متهم بار دیگر حرف‌های قبلی خود را تکرار کرد. پدر او در حاشیه دادگاه به «اعتماد» گفت: «ما چند بار به خانه اولیای دم رفتیم اما آنها ما را نپذیرفتند و حاضر به بخشش نیستند. امیدواریم بتوانیم رضایت‌شان را جلب کنیم. » حکم دادگاه به زودی صادر می‌شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: قصاص کلانتری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته