دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 دی 1395 - 09:20
معتمدی در گفت‌وگو با آنا

بودجه دانشگاه‌ها برای سال آینده خیلی کم است/ اعتبارات پژوهشی در نظر گرفته شده در عمل اتفاق نمی‌افتد

دکتر سیداحمد معتمدی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، بودجه دانشگاه‌ها را برای سال آینده مناسب ندانست و اعلام کرد این افزایش در واقع صفر است.
کد خبر : 146299

سیداحمد معتمدی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره بودجه دانشگاه‌ها در لایحه بودجه 96 گفت: «بودجه دانشگاه امیرکبیر براساس لایحه بودجه 96، حدود 10درصد رشد داشته است و این واقعا خیلی کم است.»


معتمدی گفت: «می‌توانم بگویم این افزایش صفر است. چون افزایش حقوق و مسائل دیگر خیلی بیشتر از این است. انتظار می‌رفت این دانشگاه حداقل 15 تا 20 درصد رشد بودجه داشته باشد. به هر حال امیدواریم مجلس شورای اسلامی این کمبود را جبران کند. دانشگاه‌های علوم پزشکی بالای 25درصد رشد بودجه داشته‌اند، اما چطور ممکن است یک سری دانشگاه‌ها مثل امیرکبیر فقط 10درصد رشد بودجه داشته باشند.»


رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: «امیدوارم مجلس اصلاحات لازم را در این زمینه انجام دهد. هر چندکه یک سری اعتبارات مانند جدول 14 که به پژوهش اختصاص دارد، در نظر گرفته شده است اما در عمل اتفاق نمی‌افتد و لازمه آن این است که بودجه دانشگاه‌ها افزایش پیدا کند. به نظر من ضروری است که اصلاحاتی در بودجه دانشگاه‌ها دیده شود چون آنچه که دیده شده است برای دانشگاه‌های بزرگ اصلا مناسب نیست.»


او گفت: «درست است که بودجه افزایش پیدا کرده است، اما نسبت به تورم و افزایش حقوق اصلا افزایش محسوب نمی‌شود. از طرفی 10درصد به بودجه اضافه شده است. از سوی دیگر هم دولت گفته است 10درصد حقوق افزایش پیدا کند، دانشگاه‌ها هزینه‌های دیگری هم دارند. می‌توان گفت بودجه دانشگاه‌ها به طور نسبی افزایش پیدا کرده است اما مطمئنا با توجه به تورم و مسائل دیگر در واقع کاهش پیدا کرده است.»


معتمدی افزود: «با این وضعیت مشکلاتی را که در سال گذشته و امسال داشته‌ایم، برای سال آینده هم داریم ولی امیدواریم که در مجلس اصلاحات لازم انجام شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته