دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 دی 1395 - 10:32

افشاگری تلویزیون روسیه درباره سوء قصد به جان پوتین

یکی از برنامه‌های شبکه پنجم تلویزیون روسیه از تلاش نا فرجام برای سوء قصد علیه رئیس‌جمهوری روسیه در باکو پرده برداشت.
کد خبر : 146289

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از اسپوتنیک، در برنامه لحظه حقیقت که از شبکه 5 روسیه پخش می‌شود، درباره چند سوء قصد ناموفق علیه ولادیمیر پوتین صحبت شد که اطلاعات چندانی درباره آن‌ها منتشر نشده است.


آناتولی کارائولوف، مجری این برنامه طبق گزارش های منتشره از سوی منابع آزاد به این نتیجه رسید که از سال 1999، 6 بار برای سوء قصد به جان پوتین تلاش شده است. در این برنامه گفته شد که در سال 2002، حیدر علی‌یف، رئیس‌جمهوری وقت آذربایجان و نامیک عباسوف، وزیر وقت امنیت ملی این کشور از تدارک سوء قصد به جان پوتین در باکو صحبت کردند. شبکه 5 تلویزیون روسیه، در ادامه مصاحبه با حیدرعلی‌یف در این‌باره را از آرشیو خود پخش کرد.


حیدر علی‌یف در این مصاحبه گفت: «ما نمی‌خواستیم خود را تبلیغ کنیم و به این دلیل موضوع را بیان نکردیم، اما سازمان فدرال امنیت روسیه از این موضوع اطلاع دارد. آن‌ها قبل از فرود پوتین می‌دانستند که ما عملیات مربوطه را اجرا کردیم. وزیر ما گفت که چه وسایلی برای ترور ضبط شده است.»


در ادامه مصاحبه با نامیک عباسوف، وزیر وقت امنیت ملی جمهوری آذربایجان از آرشیو شبکه 5 پخش شد. عباسوف گفت: «این پر تحرک‌ترین عملیات وزارت امنیت ملی جمهوری آذربایجان در سال جاری بود. عامل سوء قصد، کنعان احمد رستموف، شهروند عراق است که در میان تروریست‌ها به نام‌های مستعاری همچون عبدالرحمان بخاری، ابوسعید کردی و کنعان احمدویچ محمدوف شهرت دارد.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته