دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 ارديبهشت 1394 - 13:45
در نشست خبری اعضای شورای شهر تهران:

حافظی: تمام فرآیند‌های نظام بودجه ریزی معیوب است

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر گفت: تمامی فرآیند‌های نظام بودجه ریزی در شهرداری تهران معیوب و غیر استاندارد بوده و ضرورت بازنگری در آن به شدت احساس می‌شود.
کد خبر : 14628

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، رحمت الله حافظی با بیان این مطلب افزود: با نگرش جدیدی که در مدیریت شهری به وجود آمده باید انتظار تحول داشت.
وی افزود: چارچوب‌های سنتی در نظام بودجه‌ریزی و عدم تخصص گرایی در ورود به موضوعات از جمله عوامل بازدارنده در کارایی شورا‌ها محسوب می‌شود که باید در این خصوص اقدام جدی صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه کمیسیون سلامت شورای شهر پس از ۱۵ سال برای اولین بار در شورا تشکیل شد گفت:‌‌ همان قدر که کالبد شهر برای ما اهمیت دارد، موضوع سلامت نیز مهم است و حفظ محیط زیست نیز در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد به همین علت موضوعات مربوط به سلامت شهروندان در این کمیسیون مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.
حافظی افزود: شکل گیری فراکسیون توسعه مدیریت شهری در شورا نیز با همین هدف بوده و با‌شناختی که از شورا‌ها دارم می‌گویم پاشنه آشیل نظام برنامه‌ریزی مدیریت شهری و مبنای خطا‌ها و عدم کارایی مناسب شورا در شیوه و چارچوب سنتی نظام بودجه‌ریزی است.
حافظی با بیان اینکه یکی دیگر از عوامل بازدارنده در انجام وظایف شورا‌ها ورود غیر کار‌شناسی اعضای شورا به این مسائل است، گفت: وقتی هر عضوی راجع به هر موضوعی اظهار نظر می‌کند، شائبه‌ای حول شورا‌ها ایجاد می‌شود که در خصوص سیاسی بودن آن است و بنابراین در نهاد شورا‌ها باید به شدت از این موضوع پرهیز کرد.
رحمت الله حافظی در ادامه این نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص اقدامات صورت گرفته از سوی کمیسیون سلامت محیط زیست خدمات شهری شورا در سال ۹۴ انجام شده گفت: الزام شهرداری به تهیه سند جلوگیری از آبیاری اراضی جنوب شهر با فاضلاب از اقدامات این کمیسیون بوده که پیش نویس سند آن آماده و به اعضای شورای شهر ارائه شده است.
وی افزود: تثبیت باغات ۱۲۰ هکتاری کن از افتخارات کمیسیون ما محسوب می‌شود و همچنین مداخله و جلوگیری از ساخت و ساز در بوستان ولایت که قرار بود ۲۵ درصد از آن برای اسکان ۶۰ هزار نفر در نظر گرفته شود از کارهایی است که در سال ۹۳ توانستیم با موفقیت انجام دهیم.
وی یادآور شد: همچنین قرار دادن لایحه بودجه سال ۹۴ در سایت شورا برای بازدید عموم، پیگیری و رصد کیفیت مواد غذایی و آب و هوا در شهر نیز از کارهایی بود که در کمیسیون محیط زیست و سلامت شورا انجام شد.
وی با اشاره به بازدید از معادن شن و ماسه و کارخانه سیمان در مناطق تهران گفت: در کنار این اقدامات الزام شرکت واحد اتوبوسرانی به استفاده از فیلتر دوده در اتوبوس‌ها، الزام شهرداری به تهیه شناسنامه باغات، توسعه انرژی‌های نو و برنامه‌ریزی برای طراحی و احداث زباله‌سوز در سه نقطه از تهران و اختصاص ۸۰ میلیارد تومان منابع برای آن از تصمیمات دیگری بود که در این کمیسیون گرفته شد.
وی افزود: همچنین کمک به تولید و توزیع کنندگان محصولات غذایی سالم و تعیین منابع مشخص در بودجه سال ۹۴ نیز از اقداماتی بود که توانستیم در سال ۹۳ انجام دهیم.
وی در ادامه این نشست در خصوص برنامه‌هایی که کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر در سال ۹۴ در دستور کار دارند، توضیح داد: در سال ۹۴ ورود و تردد تمامی موتور سیکلت‌های بنزینی به منطقه ۱۲ از ابتدای مهر ماه سال ۹۴ کاملا ممنوع خواهد شد همچنین طبق مصوبه هیات وزیران خودرو‌ها از منظر فرسودگی و آلایندگی به کلاس‌های آبی، زرد و قرمز تقسیم می‌شوند که بر همین اساس از ابتدای مهر ماه تمامی خودروهای کلاس قرمز در همه ساعات و ماه‌ها ورود و ترددشان ممنوع خواهد بود.
وی گفت: همچنین از ابتدای مهر ماه ورود کامیون‌ها با پلاک غیر تهران به شهر ممنوع بوده و تردد اتوبوس‌ها نیز در سطح مناطق ۲۲ گانه امکان پذیر نخواهد بود.
به گفته حافظی سازمان تاکسیران نیز موظف است، امسال ۱۷ هزار تاکسی فرسوده را در فرصتی ۱۰ ماهه و با اولویت خروج ۶ هزار و ۹۰۰ تاکسی پیکان نوسازی کند.
وی افزود: همچنین هیچ تاکسی پیکانی از ابتدای دی ماه امسال مجاز به عبور و مرور در محدوده طرح ترافیک نیست.
حافظی در ادامه از تهیه سند محیط زیست شهر تهران خبر داد و گفت: از امسال تمامی پروژه‌های شهری باید پیوست زیست محیطی داشته باشند.


وی تاکید کرد: از قوه قضائیه درخواست کرده‌ایم که نگذارند مخربان محیط زیست هر اقدامی را که می‌خواهند انجام دهند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته