دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر صنعت اعلام کرد:

تصویب 5.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری بعد از برجام

به گفته وزیر صنعت، 159 طرح با 8 میلیارد دلار سرمایه گذاری از شهریور ماه 92 تاکنون در بخش صنعت ، معدن و تجارت مصوب شده و 64 طرح با سرمایه گذاری  5.5 میلیارد دلار بعد از برجام بوده است .
کد خبر : 146188

به گزارش گروه اقتصادی آنا از شاتا، وزیر صنعت ، معدن و تجارت و معاونین وی گزارش عملکرد وزارت متبوع خود را در زمینه پروژه های اقتصاد مقاومتی به جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و رییس ستاد اقتصاد مقاومتی ارائه دادند.


نعمت زاده طی نشستی که با حضور معاون اول رئیس جمهور در محل ستاد وزارت صنعت ، معدن و تجارت برگزارشد در زمینه تاثیر فضای پسا برجام در اقتصاد مقاومتی گفت : به وجود آمدن فضای مناسب گفتگو با کشورها ، انجام مذاکرات و رایزنی های گسترده برای الحاق بهwto افزایش ملاقات ها و مذاکرات با هیات های سیاسی و اقتصادی و تجاری به بیش از 100 مورد، پیگیری و برنامه ریزی تحقق سرمایه گذاری خارجی ، افزایش پروژه های نمایشگاهی در داخل و خارج و فعال کردن مجدد قراردادهای تعلیق شده به خاطر تحریمها از تاثیرات این پدیده است.
وی اضافه کرد : 117 سند همکاری با شرکتهای معتبر خارجی اعم از 36 تفاهمنامه و حدود 18 قرارداد بسته شد و 63 مورد وارد مراحل اجرای سرمایه گذاری مشترک شده اند.


نعمت زاده افزود : از این تعداد تصویب 52 طرح با ارزش سرمایه گذاری 5 میلیارد دلار در سال 95 بوده است.
وی گفت : مشارکت کنندگان خارجی در نمایشگاههای ایران در سال 95 تاکنون نسبت به سال 94 رشد دو برابری داشته است وو 45 درصد مشارکت طی سال 92 تاکنون مربوط به امسال است.
شروع اجرای 91 طرح و بهره برداری از 68 طرح با سرمایه گذاری خارجی در دولت یازدهم از دیگر اقدامات وزارت صنعت ، معدن و تجارت در حوزه اقتصاد مقاومتی بود که نعمت زاده بدان اشاره کرد .
وزیر صنعت ، معدن و تجارت همچنین با تشریح مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی در استانهای تهران و مرکزی گفت : در استان تهران 29 مصوبه داشته ایم که 13 مصوبه در حوزه صنعت ،‌معدن و تجارت و 7 مصوبه در حوزه جهاد کشاورزی و 9 مصوبه دیگر در حوزه انرژی بوده است.
وی افزود : در استان مرکزی نیز 26 مصوبه به تصویب رسیده که رفع موانع بنگاهها ، مالیات و تامین اجتماعی ، تامین نقدینگی بنگاههای صنعتی ، استفاده از ظرفیت سازندگان داخلی در قراردادها و خریدهای خارجی ، پیگیری مطالبات بنگاهها و تامین زیرساختها به ویژه برق از جمله موضوعات و اقدامات انجام شده در این حوزه است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته