دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 دی 1395 - 15:08

دستور ویژه نخست‌وزیر عراق برای پیگیری پرونده ربایش خبرنگار سابق الشرق‌الاوسط

نخست‌وزیر عراق به دستگاه امنیتی این کشور دستور داد زوایای پنهان ربودن یک خبرنگار عراقی از منزلش را بررسی و گزارش آن را ارائه کنند.
کد خبر : 146161

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه خبری بی‌بی‌سی عربی، دفتر نخست‌وزیر عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «حیدر العبادی به دستگاه امنیتی دستور داد تا فورا موضوع ربودن افراح شوقی، خبرنگار روزنامه الشرق الاوسط عربستان از داخل منزلش را بررسی و برای نجات جان و حفظ سلامتی‌اش تلاش کنند.»


افراد ناشناس دوشنبه شب شوقی را چند ساعت پس از انتشار مقاله‌ای از او در اینترنت با عنوان «آزاد بودن حمل سلاح در محیط‌های آموزشی» و انتقاد شدید از گروه‌هایی که خود را فراتر از قانون تصور می‌کنند، از مقابل منزلش ربودند.


شوقی پیشتر در روزنامه الشرق‌الاوسط کار می‌کرد و بارها به‌دلیل انتشار گزارش‌های خبری جعلی با انتقاداتی مواجه و علیه او اقامه دعوی شده بود. باوجود این، وی پیشتر از چنین اقدامی عذرخواهی کرده بود.


یک منبع امنیتی دراین‌باره گفت: «افراد مسلح ناشناس و لباس شخصی سوار بر 3 خودروی بدون پلاک شبانه به منزل شوقی در منطقه سیدیه در جنوب غربی بغداد رفتند و او را ربودند.»


این منبع افزود: «افراد مسلح به خانواده شوقی حمله کردند، طلا و جواهرات، پول و سند ماشین را دزدیدند و خود را به مکان نامعلومی منتقل کردند.»


در حال حاضر دفتر عملیات بغداد به‌عنوان مسئول حفظ امنیت پایتخت عراق تیم تحقیقاتی مشترکی با دستگاه امنیتی تشکیل داده است و اعلام کرده‌اند ساکنان آن منطقه اطلاعات و مشاهدات خود درباره حادثه را به پلیس و نیروهای امنیتی گزارش کنند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته