دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت و گو با آنا؛

مرتضی کریمی: به من می‌گویند انتقاد نکنم چون گزینه سرمربیگری تیم ملی هستم/ تفکر پولادگر در حال تغییر است/ منتظرم عملکرد مهماندوست را با بازیکنان آذربایجان ببینم

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو گفت: پولادگر از منتقدانش دعوت کرده و شورای کمیته فنی هم در حال شکل گیری است تا تکواندوی ایران را سر و سامان بدهند.
کد خبر : 146132

مرتضی کریمی سرمربی سابق تیم ملی تکواندو در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی تکواندو گفت: «‌من هم این خبر را شنیدم و حتی برخی به من می‌گفتند از فدراسیون انتقاد نکنم شاید گزینه آنها برای هدایت تیم ملی تکواندو باشم اما من به عنوان کسی که از خانواده تکواندو است نمی‌توانم چشمم را ببندم و برخی اشتباهات را مطرح نکنم.»


وی ادامه داد: «در این مدت هم که با فدراسیون مشکل داشتم و آنها من را کنار گذاشتند، تا به حال به کسی توهین نکرده‌ام و اگر انتقادی داشتم بر روی مسائل فنی بوده و غرض ورزی با کسی نداشتم. در حال حاضر هم به ما می گویند انتقاد نکنیم تا در فدراسیون جای داشته باشیم اما تا زمانی که نیروهای متخصص تکواندو به کار گرفته نشوند و پولادگر به عنوان شخص اول فدراسیون تکواندو تفکراتش را عوض نکند، روند ناکامی ها ادامه دارد.»


کریمی با تاکید بر اینکه در فدراسیون باید مختصصان فن امور را به دست بگیرند، اظهار کرد: «در تکواندو افرادی صاحب نام هستند که به دلیل اختلاف با فدراسیون کنار گذاشته شده‌اند و جایی در فدراسیون ندارند. تا زمانی که اوضاع به این صورت باشد ما نه تنها در تکواندو پیشرفت نداریم بلکه روز به روز هم پسرفت می کنیم.»


وی درباره اینکه گفته می‌شود مقانلو از نظر فنی مربی خوبی بود و حاشیه و جو فدراسیون باعث شد این نتایج را کسب کنند، گفت: «من همیشه اعلام کردهام که مقانلو از نظر فنی مربی بزرگ و قابل قبولی است. سال 85 که من و ذوالقدر از تیم ملی حداخافظی کردیم، مقانلو و مهماندوست با هم در تیم ملی بودند و در همان زمان هم توان فنی مقانلو نسبت به مهماندوست بالاتر بود. اما مقانلو در دورانی که هدایت تیم ملی را برعهده گرفته بود، اشتباهاتی هم انجام داد که در آخر به ضرر خودش تمام شد. یکی از این اشتباهات این بود که بازیکن سازی نکرد و تنها به چند بازیکن اکتفا کرد. مقانلو به گفته خودش در دورانی که مربی تیم ملی بوده 113 مدال برای تیم ملی کسب کرد اما این تعداد مدال با چند بازیکن محقق شد. او باید تعداد بازیکنان را در تیم ملی افزایش می‌داد و از بازیکنانی که تجربه کمتر داشتند در مسابقات سبک‌تر استفاده می کرد. مقانلو در مسابقه آخر از مهدی جلالی و آرمین هادی پور استفاده کرد در حالی که اگر او به دنبال بازیکن سازی بود باید در مسابقات سبک‌تر از آنها استفاده می‌کرد نه در مسابقات جهانی باکو که سطح رقابت ها بسیار بالاست.»


کریمی معتقد است مقانلو نباید برای مسابقات جام جهانی و گرند‌پری هدایت تیم را قبول می کرد و در این باره گفت: «بعد از رقابتهای المپیک به مقانلو گفتم که برای مدتی دور از تکواندو باشد و اجازه بدهد در این مسابقات مربی دیگری با تیم همراه شود. به او گفتم به دلیل فشاری که بعد از المپیک ریو به او وارد شده است بهتر است برای مدتی کار مربیگری را به کس دیگری واگذار کند اما متاسفانه قبول نکرد و همین موضوع باعث شد به خودش ضربه بزند. به نظرم مقانلو دراین مقطع قربانی شد.»


سرمربی سابق تیم ملی تکواندو درپاسخ به اینکه تغییر پولادگر به نفع تکواندو است یا خیر، عنوان کرد: «من موافق این تغییر نیستم با اینکه بارها به خاطر سیاست های غلطی که پولادگر داشته است او را نقد کرده‌ام. اما نباید اجازه بدهیم کس دیگری روی کار بیاید که تفکر غلط داشته باشد و ادامه دهنده راه پولادگر باشد.بلکه باید تلاش کنیم و سیاست و تفکرات پولادگر را تغییر دهیم. خوشبختانه این تغییرات در فدراسیون هم به وجود آمده و می بینیم و هم اکنون پولادگر از منتقدانش دعوت کرده و کمیته فنی هم در حال شکل گیری است تا تکواندوی ایران را سر و سامان بدهند. زمانی که پولادگر مهماندوست را مزدور خطاب کرد من به او نامه نوشتم و گفتم ما که مزدور نبودیم و در ایران فعالیت می کردیم، چرا ما را کنار گذاشتید. به نظرم این تفکر باید عوض شود و نباید اجازه دهیم مسئول بعدی یا پولادگر این روند را ادامه دهند. من با توجه به رابطه خانوادگی که با پولادگر و ذوالقدر دارم همه می گفتند نفر سوم فدراسیون هستم اما من از اشتباهات همه انتقاد کردم و در نهایت کنار رفتم.»


کریمی در مورد مهماندوست و کسب عنوان بهترین مربی اظهار کرد:« مهماندوست با بازیکنان ایرانی به مقام بهترین مربی رسید. او توانست با بازیکنان ایران نامش را در تکواندوی آذربایجان ماندگار کند اما من منتظر هستم تا عملکرد او را با بازیکنان آذربایجان ببینم و بعد در مورد آن می توانیم نظر بدهیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته