دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در جلسه شورای استان گلستان مطرح شد

چشم‌انداز فرهنگی دانشگاه تدوین شود/ پیشنهاد راه‌اندازی مراکز توانمندسازی ایده‌ در استان‌ها

جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان صبح امروز با حضور دکتر حمید میرزاده، ریاست دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
کد خبر : 146100

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام ابراهیم باغیشنی رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان پیشنهاد داد همچنان که در برخی از مسائل چشم‌انداز وجود دارد در بحث فرهنگی هم چشم‌اندازی تهیه شود تا مجموعه دانشگاه بداند که چگونه می‌خواهد به اهدافش برسد.


او گفت:‌ «دفاتر فرهنگی در دانشگاه‌ها کمک خوبی برای پیشبرد مسائل فرهنگی هستند که باید تقویت شوند.»


در ادامه دکتر غلامرضا گلچین‌راد، رئیس دبیرخانه هیات‌های امنای استان گلستان برای تسریع در تصویب مجلات علمی پژوهشی پیشنهاد داد اقدامات و پیگیری‌های بیشتری انجام شود و چارت فعلی سازمانی دبیرخانه تقویت شود و ارتقا پیدا کند.


دکتر ظفر محرابیان، رئیس شورای آموزشی استان هم پیشنهاد داد امکان کاهش شهریه‌های کارشناسی‌ارشد و دکتری پژوهش‌محور بررسی شود و با جذب هیات علمی بیشتر در رشته‌های پیراپزشکی امکان معرفی رشته‌های بین‌ رشته‌ای و مرتبط با کارآفرینی هم به وجود بیاید.


دکتر سورنا نسیمی، رئیس شورای اداری مالی استان گفت:‌ «دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان تا کنون 16میلیارد تومان از بنیاد شهید طلب دارد که امیدواریم با پیگیری‌های دانشگاه هر چه سریعتر وصول شود.»


دکتر حسین زحمت‌کش، رئیس شورای برنامه‌ریزی و امور اقتصاد دانش‌بنیان استان هم پیشنهاد داد با توجه به اینکه دفتر توانمندسازی ایده بسیار خوبی است مرکزی هم با همین عنوان در استان‌ها راه‌اندازی شود.


دکتر مازیار احمدی گل سفیدی، رئیس شورای پژوهش و فناوری استان هم پیشنهاد داد در استان‌هایی که نیمه‌صنعتی هستند درباره طرح ساها تعرفه‌های موجود تعدیل پیدا کند تا واقعیت رقابت با سایر واحدها و مراکز به وجود بیاید.


او همچنین پیشنهاد داد برای جلوگیری از تخلفات علمی نمره مقالات پایان‌نامه‌ها کمتر شود.


در ادامه دکتر خسرو مزرعی، رئیس شورای دانشجویی فرهنگی استان تعدد برنامه‌ها، انتظارات گاهی نابه‌جای مسئولان استانی، فشارهای سیاسی به دانشگاه در تشکیل تشکل‌ها و کمبود نیروهای کارآمد در حوزه فرهنگی را از جمله مشکلات استان در حوزه دانشجویی و فرهنگی نام برد.


او پیشنهاد داد در حوزه نیروهای فرهنگی بازنگری صورت گیرد و سامانه الکترونیکی برای صدور مدارک راه‌اندازی شود.


دکتر مهران فدوی رئیس شورای عمرانی استان گفت‌: «در استان گلستان تا پایان امسال و سال آینده از 15 طرح بزرگ و کوچک عمرانی بهره‌برداری می‌شود. شهرک شفا، هتل فرهیختگان، سرسره آبی،‌ ساختمان فنی علی‌آباد، ساختمان آموزشی کلاله و ساختمان رفاهی اداری بندر گز تعدادی از این طرح‌ها است.»


او پیشنهاد داد که آیین‌نامه‌های مورد نیاز برای روشن‌تر شدن تکالیف شورای عمرانی تهیه شود.


در ادامه این جلسه دکتر نسرین اعظمی، رئیس شورای زنان فرهیخته استان نیز پیشنهاد داد بودجه مستقل و مشخصی در اختیار این شورا قرار گیرد و تسهیلاتی برای انجام آزمایش‌های بیماری‌های شایع زنان اختصاص یابد.


همچنین دکتر علیرضا مهیمی، دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان پیشنهاد داد که برگزاری آزمون EPT به آموزشکده‌های سما واگذار شود.


دکتر مهدی حسینی سرپرست واحد آزادشهر نیز پیشنهاد داد تا توسعه تحصیلات تکمیلی به همه واحدها سپرده شود.


در ادامه دکتر علیرضا لادن‌مقدم سرپرست واحد علی‌آباد کتول گفت:‌ «اگر امروز این واحد بیشترین رشته‌های تحصیلات تکمیلی را دارد حاصل تلاش دکتر میرزاده است. او پیشنهاد داد مجلات علمی پژوهشی واحدهایی که چاپ نمی‌شوند به مراکز دیگری که توانایی دارند واگذار شود.»


در پایان نیز دکتر علیرضا امینی، سرپرست واحد مینودشت خواستار پیگیری دریافت سند زمین‌های خریداری شده از سوی اداره کل عمرانی شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته