دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 ارديبهشت 1394 - 12:56
در نشست خبری اعضای شورای شهر مطرح شد

مسجد جامعی: نیمی از سوالات زیست محیطی در سال ۹۳ بی‌پاسخ ماند

احمد مسجد جامعی با انتقاد از جایگاه شورا‌ها در سیستم اجرایی کشور گفت: متاسفانه شورا‌ها از حمایت قانونی لازم برخوردار نیستند و بر همین اساس در سال ۹۳ نیمی از سوالات زیست محیطی شورای شهر بی‌پاسخ ماند.
کد خبر : 14610

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، احمد مسجد جامعی افزود: قوانینی که اکنون در پشتیبانی از شورا‌ها به تصویب رسیده از ضمانت اجرایی لازم برخوردار نیست و هر چند در سال ۹۳ یک سوم سوالات اعضای شورای شهر مربوط به مسائل زیست محیطی بود اما ۵۰ درصد از آن‌ها یا بی‌پاسخ ماند یا پاسخی قانع کننده نگرفت.
عضو شورای شهر چهارم پایتخت، پیشنهاد داد: با توجه به آنکه در دولت کمیسیون جدیدی برای رسیدگی به مسائل کلان شهر‌ها و تهران تشکیل شده است ضرورت دارد که در برنامه ششم توسعه به تدوین فصلی برای اختیارات مدیریت شهری پرداخته شود.
وی ادامه داد: در قانون اساسی ما بیش از صد بار کلمه شورا به کار رفته و این ناشی از دغدغه‌ای است که قانون گذاران برای خشکاندن ریشه‌های استکبار داشته‌اند با این وجود مشکلات بسیاری اکنون برای شوراهای محلی وجود دارد که نحوه نظارت آن‌ها را ضعیف می‌کند.
این عضو شورای چهارم در ادامه با بیان اینکه در شورای شهر تنها دادن تذکر در حوزه نظارت مشخص است، افزود: اما در عمل هر چه پاسخ تذکر باشد تذکر دهنده از آن نفعی نمی‌برد و متاسفانه اگر قانع نشود، نمی‌تواند اقدام دیگری انجام دهد.
وی افزود: برای این پاسخ ۱۰ روز فرصت لازم است و در صورتی که دوباره پاسخی داده نشود اقدامی جز تغییر شهردار نمی‌توان انجام داد که این خود با وجود قانون دو سوم آرا در شورا عملا امکان پذیر نیست.
وی اضافه کرد: بر همین اساس بایستی به دنبال تقویت جایگاه شورا‌ها بود تا نظارت بر دستگاه‌ها نیز تقویت شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته