دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 دی 1395 - 12:36

ابراز نگرانی روسیه از تصمیم جدید آمریکا درباره سوریه

مسکو اعلام کرد تصمیم جدید واشنگتن درباره تحویل سلاح به معارضان سوری تهدیدی برای نیروهای روسی به‌شمار می‌رود.
کد خبر : 146097

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه العربیه، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد دولت اوباما در تلاش است تا پیش از آغاز به کار رسمی دونالد ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهوری جدید آمریکا اوضاع جهانی را وخیم کند.


در عین حال خبرگزاری روسیاالیوم گزارش کرد: «در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است تصمیم ویژه واشنگتن در تجهیز معارضان سوری به سلاح، اقدامی کینه‌توزانه است و هواپیماها، نیروهای روسی و سفارتخانه ما در سوریه را تهدید می‌کند.»


طبق این بیانیه، دولت آمریکا باید بفهمد که سلاح‌های صادراتی‌اش به دست تروریست‌های سوری می‌رسد که مدت‌های طولانی است در حال مبارزه با نظام سوریه در صف معارضان میانه‌رو هستند.


ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: «قانون جدید آمریکا درباره تخصیص بودجه‌ای برای حمایت تسلیحاتی از معارضان سوری، ازجمله تحویل سامانه‌های ضد موشک، بعید است ارتباطی با همکاری روسیه داشته باشد و تنها در راستای منافع امنیتی آمریکا به‌ویژه در زمینه رقابت‌های تسلیحاتی و حفظ حضور نظامی در افغانستان است.»


وی تاکید کرد این موضع آمریکا مضر است و روسیه سودی در آن نمی‌بیند، زیرا واشنگتن از دایره همکاری با روسیه که در حال مبارزه با تروریست‌ها است خارج شده است.


روسیه تاکید کرد واشنگتن به‌جای تلاش‌های مشترک برای مقابله با تروریسم رو به تجهیز به سلاح تشکیلات ضد حکومتی آورده است، گروه‌ها و تشکیلاتی که خون‌های زیادی به راه انداخته‌اند.


وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد دولت اوباما با چنین اقداماتی در واقع بمب زیر پای دولت آینده آمریکا به ریاست دونالد ترامپ می‌گذارد و سیاست‌های ضد روسی‌اش را ادامه می‌دهد.


این دیپلمات روس تاکید کرد چنین سیاستی با بن‌بست مواجه می‌شود و مسکو امیدوار است دولت جدید آمریکا باتدبیرتر باشد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته