دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 دی 1395 - 11:52

وزیر اسرائیلی: نتانیاهو به راه حل دو دولتی اعتقاد دارد

وزیر امور داخلی اسرائیل روز گذشته (دوشنبه) گفت نخست‌وزیر این رژیم خواستار ملحق کردن هیچ منطقه‌ای از کرانه باختری به اسرائیل نیست و به راه حل دو دولتی اعتقاد دارد.
کد خبر : 146033

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی)، رادیو اسرائیل گزارش کرد: «نفتالی بنت، وزیر آموزش و پرورش اسرائیل به‌تازگی و در واکنش به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه اسرائیل، خواستار ایجاد حق حاکمیت اسرائیل بر مناطق بخش C کرانه باختری شد.»


این در حالی است که آریه درعی، وزیر امور داخلی اسرائیل گفت: «بنیامین نتانیاهو خود را ملزم به دنبال کردن راه‌حل دو دولتی می‌داند و در این راستا در فکر ملحق کردن هیچ منطقه‌ای از کرانه باختری به اسرائیل نیست.»


وی درباره قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای پایان شهرک‌سازی‌های اسرائیل در اراضی اشغالی تصریح کرد: «دولت کنونی آمریکا در حال تلاش برای فشار آوردن بر کشورهایی است که با قطعنامه شورای امنیت علیه اسرائیل موافقت کردند. انتظار می‌رود با روی کار آمدن دولت دونالد ترامپ در آمریکا، شاهد تغییر لهجه این کشور باشیم.»


طبق توافق اسلو که در سال 1993 میان اسرائیل و فلسطین امضاء شد، کرانه باختری به سه بخش A,B,C تقسیم شده است. منطقه A حدود 18 درصد از مساحت کرانه باختری را شامل می‌شود و حوزه‌های امنیتی و اداری حکومت فلسطین در آن جای دارد. منطقه B نیز 21 درصد مساحت را به خود اختصاص داده و بخش شهری فلسطین و حوزه امنیتی اسرائیل در آن واقع است. همچنین منطقه C شامل 61 درصد کرانه باختری می‌شود که تحت کنترل اسرائیل قرار دارد مگر اینکه اسرائیل این بخش را جزو اراضی خود نداند.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته