دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 دی 1395 - 12:35

رویدادهای دانشگاهی؛ از برپایی نمایشگاه دستاوردهای دانشجویی فرهنگی تا بازدید از پروژه دهکده المپیک

مدرس و مدیر گروه نقشه‌کشی معماری آموزشکده فنی و حرفه‌ای سما زاهدان به همراه دانشجویان از پروژه در حال ساخت مجموعه دهکده المپیک زاهدان بازدید کردند.
کد خبر : 146012

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حسن عبدی هدف از برگزاری این بازدید را آشنایی دانشجویان درس طراحی فنی ساختمان با دتایل‌های اجرایی ساختمان‌های بتنی عنوان کرد.


عبدی افزود: «در این بازدید دانشجویان از کارگاه ساختمانی به مواردی از قبیل، مقررات ملی ساختمان (ایمنی)، سایت پروژه و حراست، تعریفی از نقشه‌برداری ساختمان، آشنایی با دیوار حائل بتنی و ایزوله رطوبتی، تیرهای اصلی و فرعی، شیوه اجرای رمپ پارکینگ و دال راه‌پله، شیوه صحیح آرماتوربندی، دستگاه‌های خم کن میلگرد، آشنایی با عیوب بتن ازجمله کرمو شدن و انتخاب نامناسب مصالح سنگی بتن آشنا شدند.»


کسب مقام نخست بانوی کارمند واحد خرم آباد در مسابقات قرآنی


در مسابقات شفاهی قرآن و عترت ویژه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر عباس برگزار شد، معصومه حاجی از بانوان کارمند واحد خرم آباد در رشته حفظ جزء سی قرآن کریم مقام اول را به دست آورد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، علی دلفان معاون دانشجویی و فرهنگی واحد خرم آباد با اعلام این خبر گفت: پنجمین دوره مسابقات قرآن و عترت در بخش شفاهی در مرحله کشوری در واحد بندرعباس از تاریخ یکم الی چهارم دی و با شرکت برگزیدگان مرحله استانی برگزار شد.


وی افزود: در این مسابقات بیش از 150 نفر از منتخبین مرحله استانی در رشته های حفظ،تحقیق،ترتیل واذان با هم به رقابت پرداختند که خانم معصومه حاجی از واحد خرم آباد مقام اول را در رشته حفظ جزء 30 قرآن کریم و خانم عصمت درویشی از واحد دورود مقام سوم را در رشته ی حفظ 5 جزء کسب کردند و نفرات برتر لوح‌های یادبود خود را از دکتر سید طه هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گرفتند.


برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دانشجویی فرهنگی در واحد آزادشهر


با همت حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی آزادشهر، نمایشگاه دستاوردهای دانشجویی فرهنگی با محوریت فرهنگ عامه شهرستان‌های آزادشهر و رامیان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر برگزار شد.


دکتر هادی کوهساری معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر گفت: «این نمایشگاه با همکاری دانشجویان در قالب موضوع صنایع دستی و پوشاک محلی، گردشگری، وحدت قومیت‌ها و بازارچه فن و هنر و با بهره گیری از توانمندیهای آنان در تولیدات فرهنگی، صنایع دستی، خطاطی و حضور دانشجویان خلاق و کار آفرین برپا شد که مورد استقبال خوب بازدیدکنندگان قرار گرفت.»


کسب رتبه کشوری در رشته ترتیل قرآن از سوی کارمند واحد ورامین - پیشوا


مسابقات در رشته ترتیل ویژه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی است که در دو روز با دو بخش مجزای خواهران و برادران و با حضور متسابقین از سراسر کشور در بندر عباس برگزار شد.


مسابقات بخش برادران در چهار رشته اذان، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ و خواهران در سه رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ برگزار شد و جمعاً ۱۵۰ نفر از کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی که منتخبان استان‌های مختلف بودند در این دوره از مسابقات شرکت کردند و با تلاش هیات داوران نتایج این دوره از مسابقات نیز در بخش‌های مختلف اعلام شد.


در رشته ترتیل سید حسین طالبی که به نمایندگی از استان تهران حضور داشت موفق به کسب مقام سوم در این رشته شد.


انتشار بروشور سلامت از سوی اداره ورزش واحدتهران غرب‎


بروشوری با عنوان دیابت و ورزش ویژه مبتلایان به دیابت نوع 2 از سری بروشورهای سلامت از سوی اداره ورزش واحد تهران غرب تهیه و منتشر شد .


در این بروشور که براساس بهره‌برداری از منابع پایگاه اینترنتی بنیاد بین‌المللی پیشگیری و کنترل دیابت، پایگاه اینترنتی تبیان و موسسه خیریه دیابت طبرستان از سوی اداره ورزش واحد تهیه و تنظیم شده در برگیرنده مطالبی مانند:مزایای ورزش کردن در افراد دیابتی، چه ورزشی برای مبتلایان به دیابت مناسب است؟ چگونه باید ورزش را شروع کرد؟ در هنگام ورزش رعایت چه نکاتی ضروری است؟ چه زمانی برای ورزش مناسب تر است؟ هست.


برگزاری جلسه هماهنگی امتحانات پایان ترم نیمسال اول ۹۶-۹۵ دانشگاه آزاد اسلامی گیلان غرب


جلسه توجیهی و هماهنگی با کارکنان و عوامل اجرایی امتحانات پایان ترم نیم‌سال اول تحصیلی ۹۶-۹۵ و تبادل نظر درباره مسائل و مشکلات دانشگاه با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب برگزار شد.


به گزارش خبرنگار آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب با ارائه گزارشی از عملکرد مرکز در زمینه‌های مختلف آموزشی، عمرانی، اداری و فرهنگی، مهم‌ترین وظیفه دانشگاه را توجه جدی به جذب دانشجو، صرفه جویی در هزینه‌ها، پاسخگویی به مشکلات دانشجویان، اجرای فریضه امر به معروف ونهی از منکر، ایجاد فضای با نشاط در مرکز، رعایت آئین نامه‌های آموزشی، برگزاری مناسب امتحانات و رفع مشکلات دانشجویان دانست و بر اهمیت امتحانات بر لزوم ایجاد آرامش و نظم و انضباط در ایام امتحانات تأکید کرد.


دکتر فرهان گل کارمنش گفت: «برگزاری امتحانات نتیجه یک نیم‌سال فعالیت دانشجویان است که لازم است شرایط استاندارد برای همه دانشجویان بصورت یکسان آماده شود تا امتحانات در فضایی سالم همراه با نظم و آرامش برگزار شود.»


وی برگزاری منظم و سالم امتحانات را یکی از رسالت‌های مهم علمی و فرهنگی در دانشگاه‌ها دانست و اظهار کرد: «با برنامه‌ریزی دقیق و منظم علاوه بر ارتقای زیرساخت‌های دانشگاه باید در راستای افزایش بار علمی دانشجویان نیز تلاش‌های زیادی صورت پذیرد.»


در ادامه مسئولان برگزاری امتحانات، توضیحاتی را درباره مسائل مربوط به امتحات از جمله، نحوه توزیع سؤالات، تقسیم وظایف، توجه به برنامه مراقبت‌ها، رعایت نظم و انضباط و... را مطرح کرده و کارکنان مرکز نیز به ارائه پیشنهادات و نظرات خود پرداختند.


کسب مقام سوم استانی رشته خشنویسی مربی پیش دبستانی مدرسه پسرانه سما واحد لنگرود


مراسم تجلیل از برگزیدگان شانزدهمین دوره مسابقات پرسش مهر۱۷ ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور در استان گیلان برگزار شد.


این مراسم باحضور مهدی حاجتی مدیرکل آمورش پرورش استان گیلان و حمیرا زکی‌پور معاون امور پرورشی استان به میزبانی اداره کل اموزش و پرورش استان گیلان برگزار شد.


معاون پرورشی آموزش و پرورش استان گیلان گفت: «سخنوری، مقاله پژوهشی، شعر، داستان نویسی، گرافیک. وبلاگ، طراحی، نقاشی، خوشنویسی، فیلم کوتاه، نمایش نامه نویسی و.... از جمله قالب‌ها و رشته‌های پرسش مهر ریاست جمهوری است.»


وی با بیان اینکه دانش آموزان، معلمان، فرهنگیان و اولیای دانش آموزان از مخاطبان این طرح هستند گفت: «در استان ۱۰ هزار نفر در پرسش مهر شرکت کردند که از این تعداد ۲۵۸ نفر امروز تجلیل شدند.»


در این مراسم مرضیه ایمانی خوشخو مربی پیش دبستانی مدرسه پسرانه سما در رشته خوشنویسی مقام سوم استانی نیز تجلیل به عمل آمد.


مجموعه سما واحد لنگرود؛ با تبریک ویژه به معلم ایمانی، برای ایشان و همه همکاران آرزوی سربلندی و توفیق روزافزون را دارد.


برگزاری کارگاه آموزشی «اخلاق حرفه ای و اداری در اسلام» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسکو


کارگاه آموزشی «اخلاق حرفه ای و اداری در اسلام» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسکو برگزار شد.


این کارگاه با حضور هیات رئیسه دانشگاه، فرماندار، رئسای ادارات، اساتید و کارکنان واحد و با سخنرانی حجت الاسلام مرادپور امام جمه شهر اسکو برگزار شد.


نظر به اینکه توجه به مبانی نظری اخلاق اداری و حرفه ای به ویژه بر اساس آموزه های اسلامی از مهمترین خلأهای معرفتی در کشور است بر همین اساس به همت دفتر فرهنگ اسلامی و دفتر مطالعات با خدمت واحد، کارگاه آموزشی اخلاق حرفه ای و اداری در اسلام به مدت ۱۶ ساعت دانشگاه برگزار شد.


دکتر ناصر مسعودی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسکو، به عنوان میزبان جلسه زوایای اخلاق مدیران در قالب اخلاق حرفه‌ای و اداری در اسلام را بیان کرد.


شرکت کنندگان در این دوره آموزشی در ۸ جلسه با تعاریف و مفاهیم اخلاق و رفتار اداری در اسلام، جایگاه کار در اسلام، مسئولیت اخلاقی، مدیریت اموال عمومی (انفال)، صفات اخلاقی کارکنان، از اخلاق کار تا اخلاق حرفه ای و همچنین ارتباط بهره‌وری با رعایت اخلاق حرفه ای در سازمان آشنا شدند.


کارمند واحد شهر مجلسی نفر اول حفظ جزء ۳۰قرآن کریم در کشور شد


مدیر روابط‌ عمومی دانشگاه آزاد اسلامی شهر مجلسی از کسب مقام اول کشوری در مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در پنجمین دوره مسابقات قرآن و عترت سازمان مرکزی از سوی حسام کفاش کارمند واحد شهر مجلسی خبر داد.


موسوی بیان کرد:‌«توجه به اعلام فراخوان دبیر شورای قرآنی استان اصفهان و نامه ارسالی از سوی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی حسام کفاش کارمند واحد شهر مجلسی به عنوان نفر بر‌تر استان اصفهان برای شرکت در پنجمین دوره رقابتهای کشوری قران و عترت دانشگاه آزاد اسلامی به واحد بندر عباس اعزام و حائز مقام اول شد.»


وی تعداد قاریان شرکت کنندگان در رشته‌های تحقیق، ترتیل، حفظ واذان را ۱۴۰ نفر بیان کرد و افزود: «از بین قاریان ممتاز استانی که به مرحله کشوری راه یافته بودند در یک رقابت فشرده دو روزه در واحد بندر عباس نفرات بر‌تر هر رشته به عنوان ممتازین کشوری شناسایی شدند که دراین بین حسام کفاش کار‌شناس تحصیلات تکمیلی واحد شهر مجلسی در رشته حفظ به مقام اول دست یافت.»


کفاش در کارنامه قرآنی خود تحصیلات تکمیلی در رشته علوم قرآن و حدیث و عنوان متعدد استانی و کشوری را دارا است.


نمایشگاه عکس معرف افزایی، بصیرت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد هادیشهر برپا شد


به گزارش آنا، حماسه نهم دی و حضور عاشورایی مردم حماسه ساز و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی 9 دی 1388 نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زریّن دیگری در افتخارات مرد و زن ایرانی به حساب می‌آید.


می‌توان گفت نهم دی، روز غلبه جنود الهی بر جنود شیطان است. به همین مناسبت نمایشگاه عکس معرف افزائی، بصیرت در سالن دانشگاه آزاد اسلامی واحد هادیشهر برای بازدید اساتید، کارکنان و دانشجویان در حال برگزاری است.


اولین دوره مربیگری درجه سه آمادگی جسمانی بانوان در واحد خوی برگزار شد‎


به منظور بالا بردن سطح آمادگی جسمانی و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین دانشجویان، یک دوره کلاس مربیگری درجه ۳ آمادگی جسمانی ویژه خواهران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی برگزار شد.


ابوالفضل امامی مسئول تربیت بدنی واحد خوی گفت: «با عنایت به سیاست معاونت ورزشی دانشگاه در خصوص تعمیم و گسترش فرهنگ ورزش همگانی در بین دانشجویان، و ارتقاء دانش این عزیزان با روش‌های علمی مربیگری، با شرکت ۴۱ نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی، سلماس، دانشگاه فرهنگیان در دی سال جاری به مدت ۳ روز به صورت عملی زیر نظر مدرس رسمی فدراسیون ورزش‌های همگانی خانم دکتر سیما مکاری برگزار شد.»


امامی یادآور شد: «کلاس‌های نظری دوره مربوطه در آذرسال ۹۵ از سوی اساتید و دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی برگزار شده بود.» این دوره از کلاس‌ها به همت اداره تربیت بدنی دانشگاه در سالن ورزشی شهید کمال پریور دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته