دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 دی 1395 - 09:56

دومین موج حمله ترامپ به سازمان ملل متحد

رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا با انتشار پیامی انتقادی در کاربری توییتر خود، مجددا به قطعنامه شورای امنیت علیه اسرائیل واکنش نشان داد.
کد خبر : 145994

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، دونالد ترامپ بامداد امروز سه‌شنبه نسبت به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره توقف شهرک‌سازی‌های اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی ابراز تاسف شدید کرد.


این در حالی است که فشارهای ترامپ برای استفاده از حق وتو برای نقض پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده به شورای امنیت از سوی دولت اوباما بی نتیجه ماند و 15 عضو شورای امنیت به توقف شهرک‌سازی‌های اسرائیل رای دادند. آمریکا به این قطعنامه رای ممتنع داد.


ترامپ بدون تاکید بر قطعنامه ضد اسرائیلی شورای امنیت، در کاربری توییتر خود نوشت: «سازمان ملل متحد از پتانسیل زیادی برخوردار است ولی در زمان کنونی، این سازمان به باشگاهی برای دورهم جمع شدن، حرف زدن و خوشگذرانی تبدیل شده است. این موضوعی بسیار بد است.»


در توییت قبلی خود درباره قطعنامه روز جمعه شورای امنیت علیه اسرائیل نوشته بود: «باخت بزرگ ... حالا برای اسرائیل در سازمان ملل متحد مذاکرات صلح سخت‌تر خواهد شد. این بسیار بد است ما آن را مجددا به حالت مناسب برمی‌گردانیم.»




به گزارش آنا، ترامپ در ایام کارزار انتخاباتی ریاست‌‌جمهوری 2016 مواضع حمایتی از اسرائیل گرفته بود. از جمله اینکه مدعی شده بود سفارت آمریکا در اسرائیل را از تل‌آویو به بیت‌المقدس منتقل می‌کند. موضوعی که با اعتراض بسیاری از کشورها و نهادی بین‌المللی همراه شد.


توییت جدید ترامپ نشان می‌دهد او برای حمایت از اسرائیل حاضر است مهم‌ترین سازمان جهانی را هدف قرار دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته