دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 ارديبهشت 1394 - 12:13

اولاند: اعدام تبعه فرانسه در اندونزی عواقب دیپلماتیک دارد

رئیس‌جمهوری فرانسه امروز شنبه اعلام کرد که اجرای حکم اعدام تبعه فرانسه در جاکارتا عواقب دیپلماتیکی در روابط میان فرانسه و اتحادیه اروپا با اندونزی خواهد داشت.
کد خبر : 14598

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری فرانسه، «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری فرانسه در خلال سفر به باکو در جمهوری آذربایجان گفت: اعدام «سرژ اتلاوی» قاچاقچی فرانسوی محکوم به مرگ در اندونزی عواقب دیپلماتیکی میان فرانسه و اتحادیه اروپا با این کشور خواهد داشت زیرا ما هرگز این نوع اجرای حکم را قبول نداریم.


براساس این گزارش، «اولاند» افزود: برای جلوگیری از اعدام قاچاقچی فرانسوی محکوم به مرگ در اندونزی باید تا آخرین لحظه همه تلاش‌ها را به کار بست.


این اظهارات در حالی مطرح می‌شوند که مقام‌های قضایی در اندونزی روز پنج‌شنبه اعلام کردند که به‌زودی زمان اعدام «اتلاوی» و 10 محکوم به مرگ دیگر را که بیشترشان خارجی هستند، اعلام خواهند کرد.


با وجود تهدید مقام‌های فرانسوی که اعدام «اتلاوی» را برای روابط دو کشور زیان‌بار توصیف می‌کنند، «تونی اسپونتانا» سخنگوی دادستان کل اندونزی می‌گوید: دستور زمینه‌سازی (برای اجرای حکم اعدام) صادر شده است.


همچنین دادستانی اندونزی اعلام کرد که زمان اعدام 72 ساعت پیش از اجرای حکم به محکومان اعلام می‌شود و در حال حاضر چنین اقدامی انجام نشده است.


«اتلاوی» در سال 2005 به جرم ایجاد لابراتوار تولید قرص‌های روانگردان دستگیر شد و با توجه به قوانین سختگیرانه اندونزی در مبارزه با مواد مخدر، به اعدام محکوم شده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته