دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سلطانی‌فر: یکى از برنامه‌هاى من توسعه اقتصاد ورزش است/ با اعزام مربیان به خارج از کشور موافق هستم

وزیر ورزش و جوانان گفت: با فرستادن متخصصان و مربیان به کشورهایى که زمینه و اشتیاق دارند بسیار موافقم. اینکه در کشتى و تکواندو ما بتوانیم مربیان خود را به کشورهاى مختلف بفرستیم و ایرانى ها بتوانند در این بخش کار کنند موافق هستم.
کد خبر : 145971

به گزارش گروه ورزشی آنا از پایگاه خبری وزارت ورزش،‌با پیشنهاد وزیر ورزش و تصویب هیات رئیسه، پیگیرى و برنامه ریزى براى اخذ میزبانى مسابقات کشتى قهرمانى جهان در سال ٢٠١٩ تصویب شد.


مسعود سلطانى‌فر وزیر ورزش توجه به مناطق محروم و توسعه کشتى در این بخش از کشور را مهم دانست و گفت: «محرومیت زدایى یکى از وظایف و رسالت مهم این وزارتخانه است و فدراسیون کشتى در کنار توجه به استانهاى پیش رو و مطرح، براى توسعه این رشته به مناطق محروم نگاه ویژه ترى داشته باشد و امکانات و مربیان و کارشناسان و حتى میزبانى خود را به این مناطق ببرد.»


وزیر ورزش افزود: «براى توسعه و رشد متوازن ورزش در سراسر کشور وزارت و دولت همه گونه حمایتى از فدراسیون ها خواهد داشت.»


سلطانى فر توجه به اقوام و عدالت ورزشى را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: «ورزش موجب هم گرایى است و اتحاد و همراهى این بخش ثبات و امنیت پایدار کشور را به همراه دارد.»


وزیر ورزش اقتصاد ورزش را بزرگ توصیف کرد و گفت: «باید بنگاه هاى اقتصادى را به سمت سرمایه گذارى در ورزش پیش ببریم و تشویق کنیم و یکى از برنامه هاى اصلى من توسعه اقتصاد ورزش است. براى موفقیت این بخش اگر ساز و کار قانونى بیشترى براى حضور بخش خصوصى و مشارکت آنها نیاز باشد بنده و وزارتخانه کمک خواهیم کرد.»


وی با بیان اینکه نگاه ما به کشتى به عنوان ورزش پر طرفدار و و ریشه دار ایران باید عمیق و وسیع باشد، یادآور شد: «در توسعه کشتى در جهان سهم ایران باید بیشتر از همه باشد. من با فرستادن متخصصان و مربیان به کشورهایى که زمینه و اشتیاق دارند بسیار موافقم اینکه در کشتى و تکواندو ما بتوانیم مربیان خود را به کشورهاى مختلف بفرستیم و ایرانى ها بتوانند در این بخش کار کنند موافق هستم.»


سلطانى فر خاطرنشان کرد: «هر چه فدراسیون کشتى بتواند کشتى را در دنیا مطرح کند و در کشورهاى مختلف توسعه بدهد به نفع کشور و ورزش کشتى است و هر چه تعداد کشورهایى که قهرمانان خود را به المپیک مى فرستند بیشتر باشد براى حفظ کشتى در این بازیها موثر تر است. از خادم براى برنامه ریزى و وقت زیادى که براى فدراسیون و جامعه کشتى کشور مى گذارد تشکر مى کنم و یکى از برنامه هاى خوب فدراسیون توجه به قهرمانان و پیشکسوتان ارزشمند این رشته است. بها دادن به آنها و حضورشان در کمیته هاى مختلف فدراسیون، براى این رشته یک سرمایه بزرگ است.»


نصرالله سجادى نیز در جلسه هیات رئیسه فدراسیون کشتى گفت: «این فدراسیون توانسته است اغلب برنامه هاى اعلامى خود را با کیفیت لازم اجرا کند و گزارش ناظران و بازرسان وزارت خانه این موضوع را تایید مى کند.»


معاون امور قهرمانى اضافه کرد: «آمارها نشان مى دهد رشد مدال آورى کشتى از سال ١٣٩٢ و حضور آقاى خادم رشد قابل ملاحظه اى داشته است.»


انتهای پیام/

برچسب ها: توسعه ورزش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته