دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 دی 1395 - 10:04
در جلسه با دبیران و مسئولان کانون‌ها و انجمن های اسلامی دانشجویی

حجت‌الاسلام هاشمی: در ارائه محصولات فرهنگی باید از انواع رسانه‌ها استفاده شود

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در جلسه با دبیران و مسئولان کانون‌ها و انجمن های اسلامی دانشجویی، اهم برنامه‌های آتی این دفتر را تشریح کرد.
کد خبر : 145955

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام سیدمحمد هاشمی بعد از تشکر و استماع اظهارات دبیران کانون‌ها تاکید کرد: دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها مسئولیت اجرایی ندارد بلکه یک مسئولیت راهبری دارد.


وی با بیان اینکه در بحث‌های فرهنگی انرژی‌های زیادی نهفته و پراکنده است افزود: مسئولیت دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها این است که این انرژی‌ها را ساماندهی کند تا در یک راستا حرکت کنند.



مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد کرج با بیان راهکارهایی در این باره مواردی همچون؛ تالیف قلوب و نزدیک کردن قلوب افرادی که در راس کار هستند، مشخص کردن اهداف و سمت و سوی حرکت دانشجو در سال‌های تحصیل و تشکیل شورای مشورتی در راستای برنامه‌های چهار ساله را نام برد و گفت: در دانشگاه باید راهبردی تصمیم گیری شود، شاید همه این برنامه‌ها اجرایی نشوند ولی چون هدف بر اجراست بنابراین باید وجود داشته باشند.


هاشمی از تشکیل کارگاه‌هایی مبنی بر تغییر برخورد‌ها و روش‌های جذب حداکثری خبر داد

وی ادامه داد: ابتدا یک هدف برای خود مشخص کرده و بعد از مدتی معدل گیری کنید تا بفهمید در چه مرحله‌ای قرار دارید و بتوانید با شناسایی نقاط ضعف و قدرت کارکرد خود را آسیب‌شناسی کنید.


هاشمی با اشاره به حدیث (یدالله مع الجماعه) تاکید کرد: دفتر نهاد نقش حمایتی به عهده دارد و از دانشجو حمایت می‌کند.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد کرج به دانشجویان و مسئولان کانون‌های دانشجویی در خصوص سنجش فرهنگی اعم از سنجش، یافتن ایرادات، حل مشکلات، ارائه برنامه ها و... توصیه‌هایی عنوان کرد تا با ایجاد تعامل بین گروه‌ها در اجرای برنامه‌ها نیز نوآوری شود.


وی با بیان اینکه برنامه‌ها و محصولات فرهنگی باید در قالب‌های دیگری اجرا شوند گفت: نباید رسانه فراموش شود، چراکه امروزه رسانه‌ها عوض شده‌اند و در ارائه محصولات فرهنگی باید از انواع رسانه‌ها استفاده شود.


هاشمی از تشکیل کارگاه‌هایی مبنی بر تغییر برخورد‌ها و روش‌های جذب حداکثری خبر داد و با استناد به آیه: لا یکلف الله نفسا الا وسعها (۲۸۶بقره) تاکید کرد: «خداوند هیچ کس را جز به اندازه توانایی‌اش تکلیف نمی‌دهد» و هر کس در هر مقام و جایگاهی حرکتی برای تعالی نظام جمهوری اسلامی انجام دهد، مقدس است.


در ابتدای این جلسه مسئولان کانون‌ها و انجمن‌های اسلامی با بیان گزارش عملکرد کانون مربوطه، پیشنهاد‌ها، انتقادات و مشکلات خود را با مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد واحد کرج در میان گذاشتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته