دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 ارديبهشت 1394 - 11:59
وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد:

توسعه صادرات پسته ایران در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی

وزیر جهادکشاورزی گفت: منابع آبی در اختیار بخش کشاورزی کم نشده بلکه متاسفانه مصرف آن زیاده شده است.
کد خبر : 14592

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی در حاشیه بازدید از ترمینال فرآوری و صادرات پسته سیرجان افزود: در 10 سال گذشته مشکلاتی را در بخش کشاورزی تجربه کرده‌ایم و اکنون با مشکلات جدیدی نیز روبه‌رو شده ایم که فضای کار را روز به روز فشرده و رقابتی‌تر می‌کند.


وی تصریح کرد: اگر خودمان را با بازار، تکنولوژی و مدیریت روز تطبیق ندهیم قطعا از دنیا عقب خواهیم افتاد ضمن آنکه باید در استفاده و بهره‌وری از منابع پایه از جمله آب خود را با شرایط روز دنیا تطبیق دهیم.


حجتی با بیان اینکه مسئله روز و دغدغه اصلی ما، چگونگی استفاده منطقی از منابع آب است، ادامه داد: خوشبختانه استان کرمان و به ویژه شهرستان سیرجان در زمینه استفاده از منابع پایه به ویژه آب پیشگام و پیشرو در کشور بوده است.


وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه میزان آب استفاده شده خارج از میزان و کشش طبیعت است، اظهار کرد: امیدواریم با طرح استاندار کرمان و همچنین همکاری کشاورزان در قالب طرح همیاران آب، بتوانیم از منابع آبی به صورت منطقی استفاده و کاری کنیم که نسل های آینده نیز از این نعمت الهی به خوبی استفاده کنند.


وی با بیان اینکه باید طرح همیاران آب نیز در سایر استان‌های کشور نیز اجرایی شود، تاکید کرد: امیدواریم در مسائل آبخیزداری و بهره‌وری از آب نیز در وزارتخانه با کمک مردم و کشاورزان کارهای خوبی انجام دهیم.


حجتی عنوان کرد: باید در الگوی کشت، شیوه باغداری، روش های کاشت و برداشت از روش های جدید و نوین استفاده کنیم و دولت و مجلس در سال های گذشته به مسئله آب توجه ویژه ای داشته‌اند که خوشبختانه در این زمینه شتاب خوبی گرفته شده است.


وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به فعالیت ترمینال فرآوری و صادرات پسته روستای جلال‌آباد سیرجان بیان کرد: این مجموعه نقش قابل توجهی در بازار داخل و همچنین صادرات پسته داشته است و با فعالیت چنین مجموعه‌ای توانستیم مشکلات مربوط به پسته از جمله آفت آفلاتوکسین را تا حد زیادی حل کنیم.


وی با بیان اینکه به دنبال توسعه بازار محصول پسته ایرانی در دنیا هستیم، اظهار کرد: پسته، اولین محصول صارداتی کشور در سال گذشته بوده و رکورد قابل توجهی داشته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته