دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 دی 1395 - 17:03
معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش :

اجرای طرح وارنیش فلوراید برای دندان‌های 6 میلیون دانش آموز

معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: شش میلیون و 500 هزار نفر از دانش آموزان در سال تحصیلی گذشته از فلوراید استفاده کردند.
کد خبر : 145876

به گزارش رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از باشگاه خبرنگاران، مهرزادحمیدی، معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نظر دارد تا همگام با طرح تحول سلامت با رواج مصرف فلوراید در مدارس از پوسیدگی دندان در دوران بزرگسالی دانش‌آموزان جلوگیری کند.


وی ادامه داد: در این راستا شاخص دندان‌های پوسیده و خراب در کودکانی که دندان شیری دارند به عدد پنج و شاخص پوسیدگی دندان در دانش آموزانی که به سن دوازده سالگی رسیده‌اند به عدد 2.9 رسیده است.


معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: تلاش ما بر این است که مصرف فلوراید در دوران ابتدایی به فراگیر شود و خوشبختانه شش میلیون و 500 هزار نفر از دانش آموزان در سال تحصیلی گذشته از فلوراید استفاده کردند.


وی افزود: ما همچنین در نظر داریم شاخص پوسیدگی دندان در دانش آموزانی که از کلاس ششم به مقطع متوسطه می‌روند را از 2.9 به عدد 1 برسانیم.


حمیدی اظهار کرد: تلاش‌های وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش در کنار مشارکت‌های خانواده‌ها در این امر می‌تواند بیشتر تاثیرگذار باشد.


وی با بیان اینکه سلامت دهان و دندان در سلامت تغذیه و گوارشی دانش آموزان نیز تاثیر بسزایی دارد، تصریح کرد: در همین راستا ما نیروهایی را در نظر گرفته‌ایم تا معاینه و درمان دانش آموزان در مدارس را انجام دهند و پیش‌بینی می‌کنیم که مصرف فلوراید در مدارس در سال تحصیلی 95-96 از 85 درصد به 95 درصد برسد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته