دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 دی 1395 - 16:34

دانشجویان واحد نجف‌آباد با روند خلق کسب و کار نوین آشنا شدند

همایش آشنایی با خلق کسب و کار نوین  با هدف آموزش دانشجویان در خصوص کسب‌وکار به همت مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد برگزار شد.
کد خبر : 145860

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دراین همایش که مورد استقبال گسترده دانشجویان قرار گرفت، شرکت‌کنندگان با روش‌های شروع کسب و کار، ایجاد سرمایه متکی بر علم و دانش برنامه‌ریزی شده و جدیدترین راهکارهای روز دنیا در این زمینه آشنا شدند.


در ابتدای این نشست حسین طاهری یکی از چهره‌های برجسته در حوزه کسب و کار، به معرفی و آشنا کردن شرکت کنندگان با موضوع همایش پرداخت و تجارب خود در حوزه تجارت را تشریح و روند کسب موفقیت را ارائه کرد.


طاهری گفت:«در شرایط کنونی، برای ایجاد یک کسب و کار موفق دیگر نیازی نیست که افراد از مسیرهای سختی که در گذشته وجود داشت وارد شوند. باید از تجربه و روند رو به رشد افراد موفق الگو برداری کرد تا دچار دغدغه‌هایی که آنها داشتند نشوید. برای موفقیت نیازی نیست شکست بخوردید.»


وی تاکید کرد:« مدل کسب‌‌وکار بیان می‌کند که چگونه یک سازمان برای تولید محصول یا ارائه خدمت ایجاد ارزش می‌کند و این روشی است که شرکت برای تولید سود و سرپا نگه داشتن خود انتخاب می‌کند. با مدل کسب و کار می توان منطق یک شرکت را در چگونگی خلق، ارائه و کسب ارزش توصیف و مشخص کرد.»



وی خطاب به دانشجویان افزود:«این روش را بزرگترین سازمان‌های دنیا از جمله گوگل، آمازون، اَپِل، تویوتا، ماکروسافت و بسیاری دیگر مورد استفاده قرار داده اند. دوره طراحی مدل کسب و کار، پاسخ این سوال را می‌دهد که چرا دیگران به ایده‌هایی که شما هم در ذهن داشته‌اید، زودتر رسیده و از آنها کسب سود کرده‌اند؟»


در پایان این جلسه دانشجویان به طرح سوالات متعدد خود در زمینه موفقیت در کسب کار پرداختند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته