دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 ارديبهشت 1394 - 11:49

جو بایدن: آمریکا به اسرائیل عشق می‌ورزد/ تلاش برای بازسازی مجدد روابط واشنگتن و تل‌‌آویو

جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید که وی روابط آمریکا و اسرائیل را دوباره بازسازی می‌کند.
کد خبر : 14581

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا و به نقل از پولیتیکو، جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، در مراسمی که روز گذشته با حضور مقامات اسرائیل برگزار شد با تایید اینکه روابط آمریکا و اسرائیل در حال حاضر تیره شده‌ است، تصریح کرد: «این بر کسی پوشیده نیست و ما اختلاف‌هایی با یکدیگر داریم».


معاون رئیس‌جمهوری آمریکا که در سخنرانی خود لحن به نسبت ملایمی نسبت به اسرائیل پیش گرفته بود بر تعهد کاخ سفید به تامین امنیت اسرائیل در آستانه حصول به توافق هسته‌ای ایران که یکی از اصلی ترین اختلافات میان آمریکا و اسرائیل است، تاکید کرد.


وی همچنین حمایت آمریکا از راه حل ایجاد دو کشور اسرائیل- فلسطین برای پایان دادن به مناقشه میان طرفین را اعلام کرد.


جو بایدن خطاب به مقامات اسرائیلی حاضر در مراسم نیز گفت: همان‌طور که شما از منافع ما حمایت می‌کنید ما نیز به دنبال حمایت از منافع شما هستیم بنابراین بهتر است اکنون به رفع اختلافات بین دو دولت بپردازیم. اطمینان داشته باشید که هیچ رئیس‌جمهوری به اندازه رئیس‌جمهوری باراک اوباما برای حفظ امنیت اسرائیل کاری انجام نداده‌ است.


«ران درمر»، سفیر اسرائیل در آمریکا نیز بر بهبود روابط بین طرفین تاکید کرد.


جو بایدن در پایان اظهارات خود تاکید کرد که آمریکا به اسرائیل «عشق می‌ورزد».


روابط میان آمریکا و اسرائیل در طول ماه‌های اخیر به تیرگی گراییده است. یکی از اصلی‌ترین اختلافات بین طرفین، توافق هسته‌ای با ایران است که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا تمایل بسیاری برای حصول به آن دارد اما بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، از مخالفان اصلی این توافق است.


روزنامه نیویورک تایمز نیز در گزارش چند روز پیش خود نوشت که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا قصد ندارد تا پس از ضرب‌الاجل سی ژوئن که برای حصول به توافق نهایی هسته‌ای با ایران تعیین شده‌ است دیداری با نتانیاهو داشته باشد.


نیویورک تایمز نوشته بود که باراک اوباما معتقد است دیدار وی با نخست‌وزیر اسرائیل احتمالا به انتقاد نتانیاهو از سیاست‌های وی در دوران ریاست‌جمهوری‌اش خواهد انجامید به‌خصوص انتقاد از تلاش وی برای دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران. به همین دلیل وی دیدار با نتانیاهو به پس از ضرب‌الاجل سی تیر که برای حصول به توافق نهایی با ایران تعیین شده، موکول خواهد شد.





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته