دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 دی 1395 - 13:12

کدام استان‌ها بیشترین آمار کودکان بازمانده از تحصیل را دارد؟

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی عنوان کرد: خوزستان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان بیشترین کودکان بازمانده از تحصیل را دارد.
کد خبر : 145752

به گزارش رسانه‌های دیگر آنا از مهر، علی باقرزاده درباره طرح حمایت از ۲۵ هزار کودک زیر ۱۰ سال بازمانده از تحصیل آسیب‌پذیر، گفت: نهضت سوادآموزی کودکان زیر ۱۰ سال را نمی‌تواند تحت پوشش قرار دهد.


وی افزود: این کودکان در سن دانش آموزی هستند، قرار بود یک کار سه جانبه انجام گیرد تا این کودکان شناسایی شوند تا اگر دلیل بازماندگی از تحصیل آنان فقر اقتصادی بوده است، حمایت کنیم.


رئیس سازمان نهضت سواد آموزی بیان کرد: چند سال دیگر این کودکان را تحت پوشش قرار خواهیم داد و هزینه هنگفتی را به ما تحمیل خواهد کرد اما اکنون می‌توانیم با هزینه حداقلی آنان را به مدرسه وصل کنیم.


وی تاکید کرد: متاسفانه همکاری که ما از داخل وزارت آموزش و پرورش و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتظار داشتیم اتفاق نیفتاد.


باقرزاده با بیان اینکه ما از جامعه هدف اطلاعات کاملی نداریم، گفت: البته بنده دستورالعمل مربوطه را در سازمان نهضت سواد آموزی تهیه کردم و حتی قرار بود در سه استان خوزستان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان به صورت آزمایشی با هدف گذاری ۵ هزار نفر انجام گیرد. نرخ کودکان بازمانده از تحصیل در این استان‌ها زیاد است. متاسفانه هماهنگی ملی شکل نگرفت و از این جهت احساس خسران می‌کنیم.


وی بیان کرد: معتقدم در صورت اجرای این طرح می‌توانیم با هزینه ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان برای یک فرد بازمانده از تحصیل موانع حضورش را در مدرسه برطرف کنیم.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته