دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 دی 1395 - 13:10
رئیس سازمان غذا و دارو:

گرایش مردم به طب سنتی و اسلامی افزایش یافته است

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در کنار توجه ویژه به کیفیت و سلامت فرآورده‌های طبیعی و سنتی، فرهنگ سازی و آموزش عمومی باید صورت پذیرد تا فرآورده‌های با کیفیت و ایمن در دسترس مردم قرار گیرد.
کد خبر : 145727

به گزارش گروه اجتماعی آنا، دکتر رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو در اولین دوره آموزشی و هم اندیشی مدیران و روسای ادارات متناظر نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سراسر کشور، گفت: بر اساس اسناد بالادستی و سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و سیاست‌ها و اهداف وزارت بهداشت مبنی بر توسعه و مصرف منطقی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل، ادارات متناظر در معاونت‌های غذا و دارو سراسر کشور و مناطق آزاد تشکیل شد.
وی بیان کرد: امروزه رویکرد مردم به طب سنتی و اسلامی افزایش یافته و نظارت بر کیفیت و سلامت این فرآورده‌ها نیاز به دقت و توجه بیشتری دارد.
دیناروند اظهار کرد: در کنار توجه ویژه به کیفیت و سلامت فرآورده‌های طبیعی و سنتی، فرهنگ سازی و آموزش عمومی باید صورت پذیرد تا فرآورده‌های با کیفیت و ایمن در دسترس مردم قرار گیرد.


رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: متاسفانه در برخی عطاری‌ها که هیچ مجوزی نیز ندارند اطلاعات فرآورده‌های طبیعی توسط افرادی که علم و تخصصی در این زمینه ندارند ارائه می‌شود که گاها عوارض جبران ناپذیری نیز برای مصرف کننده به همراه دارد.
دیناروند گفت: توسعه طب سنتی در راستای قانون برنامه پنجم توسعه و به منظور ایجاد و حفظ یکپارچگی در تامین، توسعه و تخصیص عادلانه منابع عمومی سلامت است که این برنامه در اولویت فعالیت‌های سازمان غذا و دارو قرار گرفته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته