دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گزارشی از برگزاری هفته فرهنگی ویتنام در تئاترشهر

تهیه‌کننده مستند ویتنام: دچار سیاست‌زدگی نمی‌شویم

هفته فرهنگی ویتنام به همت سفیرویتنام ـ نگوین هونگ‌تک ـ و با همکاری پیمان شریعتی، مدیر تئاترشهر از روز شنبه در تهران آغاز شده است. با توجه به این‌که مجموعه تئاترشهر به عنوان یک نماد فرهنگی و هنری با عظمت 50 ساله در پایتخت ایران به کارهای هنری خود ادامه می‌دهد، امید می‌رود در سال‌های آتی دومین هفته فرهنگی ویتنام و سایر کشورهای جهان در این مکان فرهنگی برگزار شود.
کد خبر : 145680

به گزارش گروه فرهنگی آنا از روابط عمومی تئاترشهر، هفته فرهنگی ویتنام در تئاتر شهر با استقبال ایرانیان و شخصیت‌های مختلف سیاسی و فرهنگی از جمله قدرتعلی حشمتیان رئیس خانه احزاب و نگوین هونگ‌تک سفیر ویتنام در ایران برگزار شد.


نگوین هونگ‌تک سفیر ویتنام در ابتدای برنامه با گفتن «سلام تهران» از تلاش‌های فراوان برای برگزاری این برنامه تشکر کرد. تک اعلام کرد این برنامه برای اولین‌بار در ایران و در 6 شهر برگزار می‌شود. سفیر ویتنام ابراز امیدواری کرد این برنامه بتواند ایرانیان را ترغیب بکند تا از ویتنام و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری آن بازدید بکنند.


حشمتیان در ادامه برنامه با تبریک هفته فرهنگی ویتنام ابراز امیدواری کرد این برنامه به تقویت روابط دو کشور کمک بکند و زمینه‌های آشنایی دو ملت را پدید آورد.


پس از سخنان تک و حشمتیان با معرفی مجری،گروه موسیقی سنتی ویتنامی برای اجرای قطعاتی روی صحنه آمدند. پیش از اجرای هنرمند ویتنامی به عنوان سرپرست گروه سازهای اصلی دخیل در آن قطعه و نام آهنگ را معرفی کرد و سپس گروه به اجرای موسیقی پرداختند.


اکثر سازهای سنتی ویتنام برگرفته از طبیعت است. به همین دلیل مورد توجه حاضران ایرانی قرار گرفته و پس از هر قطعه با تشویق فراوان آنان همراه شد.


یکی از بخش‌های اصلی برنامه پخش مستند ویتنام بود که به تهیه‌کنندگی سروین سری و کارگردانی آرین جلوه تهیه شده است. قبل از پخش این فیلم مستند سروین سری و آرین جلوه روی صحنه آمدند و با معرفی کوتاهی از روند ساخت و زمان آن حاضران را به تماشای فیلم دعوت کردند.


مستند ویتنام معرفی کاملی از شهرها، طبیعت و جاذبه‌های گردشگری این کشور بود و حاضران را برای ادامه برنامه آماده کرد. در ادامه برنامه گروه موسیقی سنتی ویتنام روی صحنه آمدند تا به اجرای قطعات دیگری بپردازند که به دلیل تماشای فیلم و آشناشدن میهمانان با فضای این کشور با اشتیاق بیش‌تری به موسیقی گوش می‌دادند.


هونگ‌تک در انتهای برنامه با دعوت مجری به روی صحنه آمد و با اهدای لوح از دست‌اندرکاران برگزاری این برنامه از جمله پیمان شریعتی مدیر تئاترشهر، سروین سری تهیه‌کننده مستند ویتنام، آرین جلوه کارگردان مستند ویتنام و محمودزاده مدیر پژوهشگاه شاخص پژوه اسپانسر پروژه و سیده‌فاطمه مقیمی رئیس کانون زنان بازرگان تقدیر کرد.



هونگ‌تک در انتهای برنامه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: برنامه در اکثر کشورها برگزار شده ولی در ایران اولین‌بار است.


او با اشاره به استقبال تماشاچیان ایرانی از اجرای گروه موسیقی سنتی ویتنام گفت: این گروه موسیقی در کشورهای دیگر هم برنامه داشتند اما تماشاچیان ایرانی ارتباط خوبی با آنان گرفتند که فکر می‌کنم به دلیل درک بهتر ایرانیان از هنر و فرهنگ است. به همین دلیل موزیسین‌هایی که برنامه اجرا کردند حس همذات‌پنداری داشتند.


تک افزود: موسیقی و برنامه‌های فرهنگی راهی برای آشنایی و شناخت بیشتر مردم از جمله مردم ایران و ویتنام از یکدیگر است.


سفیر ویتنام در ایران در پایان با اشاره به نقش رسانه‌ها در گسترش ارتباط میان ملت‌ها تصریح کرد: کار خبرنگاران و گزارشگران حایز اهمیت است و می‌توانند به افزایش مناسبات مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و تجاری کمک کنند.


آرین جلوه نیز در رابطه با ساخت مستند ویتنام گفت: این اولین کار سفارشی بود که با همکاری سفیر ویتنام در ایران و با حمایت خانم سری ساخته شد.


او ادامه داد: زمانی که تصمیم به ساخت این مستند از طرف آقای تک گرفته شد، صحبت‌های اولیه با من انجام شد و تصمیم گرفتم ان را بسازم.


جلوه گفت: پیشنهاد ساخت فیلم از چند کشور دیگر مانند برزیل، چک، کوبا، اندونزی و مالزی شده تا بتوانیم به کمک این مستندها ایرانیان را با فرهنگ دیگر کشورها آشنا کنیم.


همچنین سروین سری تهیه‌کننده مستند ویتنام با بیان اینکه «دچار سیاست‌زدگی نمی‌شویم»،گفت: تمرکز ما در ساخت مستندها بخش فرهنگی، توریستی و جاذبه‌های گردشگری است تا بتوانیم به شناخت جاذبه‌های دیگر کشورها برای سفر ایرانیان کمک کنیم.


تهیه‌کننده مستند ویتنام تصریح کرد: در آینده به فکر ساخت مستندهایی با محوریت ایران هستیم تا بتوانیم کشورمان را که دارای امنیت زیادی برای حضور گردشگران است به مردم جهان معرفی کنیم.


سری در پایان تاکید کرد: باید مستندهایی بسازیم تا بتوانیم امنیت، تکنولوژی و جاذبه‌های گردشگری کشورمان را به درستی معرفی کنیم تا جو ایران‌هراسی را که سعی داشتند گسترش بدهند با زبان هنر از بین ببریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته