دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رویدادهای دانشگاهی، از حضور مادر۴۰ شغله ایرانی در دانشگاه تا ​اجرای طرح غربالگری دیابت

مراسم معارفه مسئول حراست آموزشکده سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند با حضور نماینده حراست سازمان سما، حمید محمد عیان رئیس آموزشکده سما، محمد امیری مدیر حراست واحد و جمعی از مسئولان دانشگاه و آموزشکده سما برگزار و ابوالفضل سیری کار‌شناس حراست دانشگاه به عنوان مسئول حراست آموزشکده سما معرفی شد.
کد خبر : 145552

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس واحد دماوند در این مراسم با توجه به سابقه مذهبی و فرهنگی دماوند، نحوه شکل گیری آموزشکده سما این واحد دانشگاهی را توضیح داد و از تلاش‌های انجام شده از سوی همکاران سما که موجب رشد این آموزشکده فنی شده است، قدردانی کرد.
دکتر محمود صفری با تبریک به ابوالفضل سیری توصیه کرد که همزمان با کار حراستی، نگاه فرهنگی نیز داشته باشد و توجه به کرامت انسانی دانشجویان و ارباب رجوع را همچون همیشه، سرلوحه کار خود قرار دهد.
رئیس آموزشکده سما نیز با تشکر از مجموعه حراست واحد بدلیل انجام امور حراستی آموزشکده در چند سال اخیر از سوی حراست دانشگاه گفت: «سیری شخصی کار آزموده و مجرب است و ما امیدواریم با مجموعه حراست واحد همچون گذشته، ارتباط قوی داشته باشد و از مشورت امیری بهره‌مند باشد.»
حمید محمد علیان خواستار دقت و عدالت در مواجهه حراست با ارباب رجوع، اساتید و دانشجویان شد.
محمد امیری مدیر حراست واحد دماوند هم از از حضور مثمر ابوالفضل سیری در دوران حضور در حراست واحد تشکر کرد و وی را فردی مدیر، اخلاق مدار و با تجربه خواند که می‌تواند در حراست مرکز سما هم نقش موثری را ایفا کند.
در پایان جلسه ابوالفضل سیری از انتخاب خود به عنوان مسئول حراست سما و حسن نیت هیات رئیسه واحد و سما دماوند و از رهنمودهای حضار تشکر کرد.


نشست صمیمانه مسئولان دانشکده پرستاری و مامایی با رئیس واحد دزفول


نشست صمیمانه دکتر ناصر سراج خرمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول با مسئولان دانشکده پرستاری و مامایی برگزار شد.


در این جلسه اعضای دانشکده پرستاری و مامایی با قدردانی از حمایت‌های همه جانبه رئیس دانشگاه و ارائه گزارش از عملکرد این دانشکده، مسائل و مشکلات دانشکده را مطرح و راهکارهایی برای حل این مشکلات ارائه شد.


سراج خرمی در بخشی از این نشست، با تاکید بر اهمیت پژوهش در آموزش دانشجویان، رهنمودهایی را برای ارتقای کیفی دانشکده ارائه دادند.


برگزاری «جنگ اختراع و ابتکار» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت جام


به همت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت جام در ابتدای دی امسال «جنگ اختراع و ابتکار» در سالن اجتماعات این واحد برگزار شد.


در این مراسم که با حضور دانشگاهیان و مخترعان و مبتکران شهرستان همراه بود، سیدمحسن حسینی کارآفرین و مبتکر کشوری ملقب به مادر۴۰ شغله ایرانی و نیکو فکر مدافع اخلاق الهی و خلاقیت الهی کودکان به عنوان میهمان ویژه با بیان برخی تجربیات علمی و آموزشی خود، ضرورت و اهمیت خلاقیت در کارآفرینی فردی را یادآور شد.


وی پرورش تفکر کار آفرینی در دانشجویان و دانش آموزان به ویژه کودکان را عامل مهمی در ایجاد نوآوری و خلاقیت در جامعه دانست.


در این مراسم دست آوردهای مخترعین شهرستان در معرض دید بازدیدگنندگان قرار گرفت.


دکتر سید هاشم حسینی معاون پژوهش و فناوری واحد تربت جام با توجه به برخی برنامه‌های ارائه شده در هفته پژوهش امسال، از برگزاری چندین سمینار علمی از سوی اساتید و پژوهشگران بر‌تر دانشگاه خبر داد.


برگزاری کارگاه آموزشی ساخت سازه‌های ماکارونی دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر
‌کارگاه آموزشی ساخت سازه‌های ماکارونی به مناسبت هفته پژوهش توسط معاونت حوزه پژوهش و فناوری و انجمن علمی دانشجویان معماری دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر در روزهای چهارم و پنجم دی برگزار شد.


در این دوره از مسابقات سازه‌های ماکارونی که با حضور ۱۵ تیم دانشجویی و در گرایش کلی توان سازه برگزار شده بود، دانشجویان رشته مهندسی معماری با یکدیگر به رقابت پرداختند.


کارگاه آموزشی ساخت سازه‌های ماکارونی با تدریس و داوری مهندس کاوه کاویانی از اساتید گروه معماری این واحد دانشگاهی در گرایش کلی توان سازه برگزار شد.


اجرای طرح غربالگری دیابت در واحد تهران شرق


اجرای طرح غربالگری دیابت برای دانشجویان، استادان و کارکنان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق با هدف تشخیص زودرس دیابت آغاز شد.


با حمایت معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و هماهنگی معاونت دانشجویی- فرهنگی این واحد، صبح امروز دوشنبه مورخ تیم اعزامی از طرف بنیاد امور بیماری‌های خاص برای اجرای طرح غربالگری دیابت به منظور تشخیص زودرس این بیماری در مرکز سلامت واحد مستقر شدند.


معاون دانشجویی- فرهنگی واحد تهران شرق گفت: «همه افراد جامعه باید با برنامه غذایی مناسب، اندازه گیری قند خون، ورزش و تحرک، معاینات دوره‌ای و کاهش وزن از ابتلا به دیابت جلوگیری کنند.»


دکتر ولیخانی افزود: «خوشبختانه با هماهنگی‌های بعمل آمده استقبال خوبی از این طرح از طرف اساتید، دانشجویان و کارکنان شده است.»


اعضای هیات رئیسه واحد تهران شرق نیز با حضور در مرکز سلامت در این طرح شرکت کردند.


پنجمین جلسهٔ شورای ورزشی استان خوزستان در واحد ایذه برگزار شد


پنجمین جلسهٔ شورای ورزشی استان خوزستان با حضور اعضای شورای تربیت بدنی در واحد ایذه برگزار شد.


دکتر محمدرضا کمالی بانیانی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه گفت: مجموعهٔ دانشگاهی ایذه آماده است تا میزبانی جشنواره‌های ورزشی استانی را هرچه با شکوه‌تر برگزار کند و این امکان نیز در واحد ایذه مهیاست.


مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه خوزستان در جمع اعضای شورای ورزش استان اظهار کرد: «این نظم و هماهنگی که در واحد ایذه وجود دارد نشان از اوج هنر و کمال رئیس واحد است و هرگاه سیستم و یا تشکیلاتی منسجم عمل نماید، نشانگر مدیریت توانمند آن مجموعه است.»


دکتر بابک داوودی از حسن توجه کمالی به ورزشقدردانی کرد و گفت: «ما اعضای شورای ورزش استان تلاش مضاعف خواهیم کرد تا برخی از مسابقات و جشنواره‌ها را در واحد ایذه برگزار کنیم.»


پیش از این نشست، مسابقات قوی‌ترین دانشجویان در واحد برگزار و به نفرات بر‌تر نیز جوایزی اهدا شد و قبل از آن هم دومین جشنوارهٔ ورزشی دانشجویان در رشته‌های مختلف با حضور سرپرست واحد ایذه در سالن ورزشی دانشگاه برگزارشد.


نتایج مسابقات فرهنگی-هنری آموزش و پرورش منطقه ۲ با درخشش دبیرستان دخترانه سما ۳ دوره دوم
دانش آموز دبیرستان دخترانه سما ۳ دوره دوم موفق به کسب رتبه اول مسابقات فرهنگی-هنری در سطح آ. پ منطقه۲ تهران شد.


این مسابقات که در آبان سال جاری با حضور تعدادزیادی از دانش آموزان داوطلب مدارس دولتی و غیر دولتی در مقطع متوسطه دوره دوم به صورت حضوری در محل کانون قدس منطقه ۲ آ. پ برگزار و نتایج آن در دی سال جاری اعلام شد، فاطمه فلاح محسنی دانش آموز پایه سوم انسانی این مرکز توانست ضمن رقابت فشرده، با رسم طرحی با موضوع حفظ محیط زیست، رتبه اول را کسب کند.


در بخش مسابقات فرهنگی آموزش و پرورش منطقه ۲ دانش آموز دبیرستان این واحد آموزشی موفق به کسب رتبه دوم مسابقات فرهنگی پرسش مهر باعنوان خشونت شد.


در این مسابقات که در مهر سال جاری بین دانش آموران مقطع متوسطه دوره دوم آموزش و پرورش به صورت غیر حضوری برگزار و نتایج آن در دی سال جاری اعلام شد، کیمیا خرم دره دانش آموز پایه دهم رشته تجربی این واحد آموزشی توانست با نوشتن انشاء با موضوع خشونت، رتبه دوم را کسب کند.


نایب قهرمانی تیم تنیس روی میز کارکنان و اساتید واحد آباده


مسابقات تنیس روی میز کارکنان و اساتید هیات علمی در مرحله استانی از تارخ 4 دی به مدت ۲ روز با شرکت ۱۲ تیم در واحد شیراز برگزار شد.


تیم تنیس روی میز واحد آباده موفق به کسب مقام دوم تیمی شد.


اسامی عبارتند از: دکتر محمد رستم‌پور عضو تیم وسرپرست واحد آباده، دکتر مجید شبان عضو تیم و سرپرست مرکز بوانات و محمد فرخی کاپیتان تیم و مسئول اداره دانش آموختگان واحد


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته