دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 ارديبهشت 1394 - 10:58
روزنامه «الشرق الاوسط»؛

جنبش «انصارالله» برای حمله به مرزهای عربستان از تاکتیک حملات شبانه استفاده می‌کرد

منابع نظامی اعلام کردند که تاکتیک نیروهای جنبش «انصارالله» یمن برای حمله به مرزهای عربستان حملات شبانه بود.
کد خبر : 14551

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، روزنامه «الشرق‌الاوسط» در گزارشی با عنوان «حملات شبانه، تاکتیک حوثی‌ها برای حمله به مرزهای عربستان» نوشت: منابع نظامی میدانی عربستان گفتند که شبه‌نظامیان حوثی (جنبش «انصارالله») و پیروان «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهوری سابق یمن تاکتیک حملات شبانه را در مرزهای عربستان و یمن پیش گرفته‌ بودند.


به گزارش واحد مرکزی خبر، این منابع که ترجیح دادند هویتشان فاش نشود، اعلام کردند هدف از این تحرکات، سرگرم کردن نیروهای عربستان، تثبیت این نیروها در امتداد مرزها و در نطفه خفه کردن هرگونه ایده عملیات زمینی در یمن بود. این تحرکات همچنین بیان می‌کند که این شبه‌نظامیان در مرزهای یمن و عربستان متمرکز شدند و در منطقه کوهستانی جنوب‌غربی عربستان عملیات نظامی انجام می‌ دادند


از سوی دیگر، «علی تواتی» کارشناس نظامی گفت: شبه‌نظامیان حوثی این تاکتیک را بر اساس تصمیم‌گیری خودسرانه اجرا نمی‌کنند بلکه هدف آنان حمله به دو محور نظامی «تعز» و مرزهای شمالی یمن است.


«الشرق‌الاوسط» نوشت: این کارشناس نظامی افزود که این تحرکات به علت موقعیت محوری استان «تعز» صورت می‌گیرد. استان «تعز» یکی از استان‌های کلیدی و مهم یمن و یکی از برزگترین استان‌های این کشور به لحاظ جمعیتی است. این استان همچنین در مرکز یمن قرار دارد و به «باب المندب» اشراف مستقیم دارد.


«تواتی» امتیازات استان «تعز» را برشمرد و گفت: این استان از نظر کشاورزی، صنعت و اقتصادی شروط لازم برای تشکیل یک کشور را دارد. سیطره بر «تعز» برابر با سیطره بر منطقه سبا و استان‌های «بیضاء»، «مارب» و «جوف» است و پس از سیطره بر این مناطق می‌توان بر استان‌های شرقی از جمله منطقه عدن و حضرموت سیطره یافت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته