دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 دی 1395 - 09:31
در گفت‌وگو با آنا؛

کارشناس والیبال: «استویچف» در رده باشگاهی کارنامه موفقی دارد/ بازیکنان خارجی حرفه‌ای‌تر از بازیکنان ایران هستند

بهروز عطایی گفت: استویچف کارنامه قابل قبولی در تیم‌های باشگاهی دارد و می‌تواند در تیم ملی ایران هم موفق شود.
کد خبر : 145454

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، مسئولان فدراسیون والیبال بعد از مذاکره با گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی و عدم توافق با «مندز» و «آناستازی» به توافقات اولیه با «استویچف» مربی بلغاری والیبال دنیا رسیدند. به گفته آنان این مربی تا پایان هفته جواب نهایی خودش را به فدراسیون می‌دهد و به احتمال زیاد استویچف سرمربی آینده تیم ملی والیبال ایران انتخاب خواهد شد.


بهروز عطایی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در این باره گفت: «استویچف جزو مربیانی است که کارنامه‌اش در رده باشگاهی مشخص است و کارنامه قابل قبولی در تیم‌های باشگاهی دارد. این مربی سابقه کار با بازیکنان بزرگ والیبال را دارد و به خوبی می‌داند که چطور با بازیکنان بزرگ رفتار کند اما این موضوع در ایران فرق می‌کند چرا که بازیکنان خارجی در برخورد با مربیان خودشان حرفه‌ای تر از بازیکنان ایران رفتار می‌کنند.»


وی ادامه داد: «در حال حاضر مهمترین وظیفه فدراسیون والیبال این است که وظایف بازیکنان تیم ملی را مشخص کند و چهارچوب آنها را تعیین کند. ما در گذشته هم شاهد بودیم که بازیکنان ما در زمان «کواچ» و «لوزانو» به مشکلاتی با سرمربی تیم برخورد کردند و هر چقدر مربی کوچک‌تر باشد نحوه برخورد بازیکنان متفاوت‌تر است.»


کارشناس والیبال در رابطه با این مساله که آیا «استویچف» که سابقه چندانی در تیم‌های ملی ندارد در تیم ملی ایران موفق می‌شود یا خیر بیان کرد: «مربیان بزرگ والیبال دنیا تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. به نظر من «استویچف» می‌تواند در ایران عملکرد موفقی داشته باشد و مهمترین مساله این است که جریان داخل زمین خودمان را درست کنیم. والیبال ما در دوران «کواچ» و «لوزانو» به صورت خفیف با شیب منفی روبرو شد و بهتر است که این شیب را به حالت مثبت برگردانیم.»


وی در خصوص شناخت «استویچف» از والیبال ایران گفت: «شناخت در دنیای والیبال فقط شناخت سبک بازی نیست. مربی بزرگی که برای کار به کشورهای مختلف سفر می‌کند باید فرهنگ‌های آن کشور را بررسی کند و نحوه برخورد بازیکنان کشورهای مختلف را طبق فرهنگ خودشان بسنجد. ضمن اینکه قرار گرفتن روی سکوی المپیک 2020 توکیو یکی از اهداف فدراسیون والیبال است و استویچف قطعا به این مساله فکر خواهد کرد که بازیکنان فعلی والیبال ما از نظر سنی می‌توانند 4 سال بعد تیم ملی را همراهی کنند یا نیاز به تغییرات گسترده در تیم ملی دارد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته