دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 دی 1395 - 16:42

جایزه مصطفی (ص) و گردهمایی 200 دانشمند مسلمان در کوالالامپور

نشست تبادل تجربیات علم و فناوری در کشورهای اسلامی، با همکاری دبیرخانه جایزه مصطفی(ص) و دانشگاه پوترا مالزی از 29 آذر تا 3 دی­ در کوالالامپور، پایتخت کشور مالزی برگزار شد.
کد خبر : 145416

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع­­‌رسانی جایزه مصطفی(ص) حدود ۲۰۰ دانشمند و پژوهشگر از سراسر جهان در نشست تبادل تجربیات علم و فناوری در کشورهای اسلامی(STEP) شرکت کردند.


برخلاف روزهای اول و دوم نشست استپ، در سومین روز از این نشست، تازه­‌ترین یافته­‌ها و دستاوردهای علمی از سوی دانشمندان مسلمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


در این نشست شرکت‌کنندگان برای تشریح تازه­‌های علمی در حوزه­‌های تخصصی­ خود با دانشمندان مختلف گفت‌وگو کردند. پروفسور جکی یینگ، دانشمند سنگاپوری در حوزه علم و فناوری نانو زیستی و از برگزیدگان جایزه مصطفی(ص) در سال ۲۰۱۵ در این نشست درباره کاربردهای مواد با ساختار پیشرفته نانویی در زمینه­‌های زیست‌پزشکی و شیمی‌سبز سخنرانی کرد.


او به دلیل تلاش زیاد در ساخت مواد و سیستم­‌های پیشرفته با ساختار نانویی موفق به کسب جایزه مصطفی(ص) شد. این دانشمند برجسته نوعی نانو ذرات پلیمری ساخته است که به‌ طور خودکار سطح آزاد سازی انسولین را براساس مقدار گلوگز موجود در خون تنظیم می‌کند. این دستاورد علمی جدید، مشاهده گلوکز خون بدون نیاز به نمونه­‌گیری را امکان‌پذیر ساخته است و از این پس به جای تزریق، انسولین به صورت خوراکی یا از طریق بینی وارد بدن می­‌شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته