دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 ارديبهشت 1394 - 09:40
هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر

برانکو به دنبال اولین پیروزی/ نفت در انتظار لغزش تراکتور

هفته بیست‌وهفتم مسابقات لیگ برتر فردا در حالی با برگزاری چهار دیدار به پایان می‌رسد که در این روز چهار تیم حاضر در لیگ قهرمانان آسیا مقابل حریفان خود به میدان می‌روند.
کد خبر : 14536

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، تراکتورسازی تیم صدرنشین لیگ چهاردهم بعد از حذف از گردونه مسابقات لیگ قهرمانان‌ آسیا حالا تمرکزش را روی مسابقات لیگ برتر گذاشته است تا با ادامه روند صدرنشینی‌اش به جام قهرمانی دست پیدا کند.


سرخپوشان تبریزی که برای رسیدن به این مهم سه بازی پیش روی خود می بینند در اولین گام فردا مهمان تیم پیکان هستند؛ تیمی که به شدت خطر سقوط را احساس می‌کند. هر چند روی کاغذ احتمال شکست پیکان در این بازی زیاد است اما شاگردان مرفاوی که حالا چیزی برای از دست دادن ندارند و برای بقا در لیگ نه به این سه امتیاز بلکه به تمام امتیازات دو بازی آینده خود نیاز مبرم دارند به همین دلیل می توانند بازیکنان اولیویرا را به چالش بکشند و آنان را غافلگیر کنند. مرفاوی به خوبی می داند نتیجه مساوی برای تیمش فرقی با شکست ندارد از این رو تمام تلاشش را خواهد کرد تا تراکتور سازی دست خالی به تبریزی برگردد. تراکتور در حال حاضر با یک بازی کمتر با 50 امتیاز در صدر جدول قرار دارد و در صورت پیروزی در این بازی اختلاف امتیازاتش را با سپاهان تیم دوم جدول به عدد 3 می‌رساند. پیکان نیز که با 22 امتیاز در رده چهاردهم قرار دارد در صورت پیروزی می تواند خودش را با رده یازدهم جدول بالا بکشد.


نفت تهران و ملوان بندرانزلی برگزار کننده دیگر بازی امروز هستند. نفت در این هفته تنها یک هدف را دنبال می کند؛ باز پس گیری صدر جدول از تراکتور. البته این مهم در صورتی اتفاق می افتد که نفت این بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد و تراکتور هم در برابر پیکان مغلوب شود. شاگردان منصوریان در حالی خود را برای این بازی آماده‌ کرده‌اند که در دو بازی متوالی مقابل فولاد و ذوب‌آهن مغلوب شده‌اند و در صورتی که نتوانند سه امتیاز بازی فردا را کسب کنند بیش از پیش از قهرمانی دور می‌شوند. در طرف مقابل نتیجه مساوی برای تیم ملوان که به دنبال تثیت موقعیتش در لیگ برتر است نمی تواند نتیجه بدی باشد. نفت تهران در حال حاضر با 48 امتیاز در رده سوم جدول رده بندی قرار دارد.


فولاد دیگر تیم حذف شده‌ ایران از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در یک بازی خانگی میزبان ذوب‌آهن است. در بین چهار تیم آسیایی فولاد بازی سخت تری دارد، چرا که باید مقابل تیمی قرار بگیرد که این روزها دراوج آمادگی قرار دارد و برای کسب سهمیه بازی‌های آسیایی تلاش ‌می کند. فولاد که می خواهد همچنان در کورس قهرمانی قرار داشته باشد به سه امتیاز این بازی نیاز دارد ؛3 امتیازی که ذوب آهن هم برای آسیایی شدن به دنبال آن است. فولادی با 47امتیاز در رده چهارم قرار دارد و ذوب‌آهن نیز با 42 امتیاز رده ششم را در اختیار دارد.


اما در آخرین بازی امروز پرسپولیس که حال و روز خوشی ندارد و حتی خطر سقوط را نیز احساس می‌کند در کرج مهمان سایپا است. پرسپولیس 29 امتیازی برای اینکه خیالش را برای ماندن در لیگ برتر راحت کند باید این بازی را ببرد کاری که به نظر‌ می‌رسد با توجه به شرایطی که سرخ‌ها دارند کمی دور از دسترس این تیم باشد اما نباید فراموش کنیم که فوتبال سرشار از اتفاق‌های غیرقابل پیش‌بینی است. از سوی دیگر برانکو از روزی که به عنوان سرمربی روی نیمکت پرسپولیس نشست رنگ پیروزی را به خود ندیده و در این بازی به دنبال رسیدن به این مهم است. پرسپولیس اگر در این پیروز نشود ممکن است یک پله دیگر هم در پایان هفته بیست و هفتم سقوط کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته