دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 ارديبهشت 1394 - 09:54

بزرگداشت 1026 شهید دفاع مقدس شاهرود در دانشگاه آزاد اسلامی

مراسم بزرگداشت 1026 شهید شهرستان شاهرود همزمان با ایام اجلاسیه بزرگ این شهرستان و اربعین شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
کد خبر : 14533

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در مراسم بزرگداشت شهدای شهرستان شاهرود در راستای اجلاسیه شهدای این شهرستان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان هشت سال دفاع مقدس و با تاکید بر آثار و برکات عظیم شهدا در تمام شئونات زندگی انسان، جامعه، دانشگاه و در سطح بین الملل خاطرنشان کرد: امروزه تمامی پیشرفت های علمی و پژوهشی، صنعت، فناوری های نوین، نانوپزشکی و سلول های بنیادین و در عرصه سیاست خارجی و نیز در عرصه های بین المللی در ارتباط با نهضت های اسلامی در سطح منطقه و جهان و امنیت کشور عزیزمان به واسطه ایثارگری های شهدا و مرهون خون شهداست و باید تلاش خود را برای پاسداری از راه این عزیزان به کار بگیریم.


احمد دزیانیان با توجه به افتخار میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود از دو شهید گمنام افزود: بسیاری از دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه همه روزه در بارگاه شهیدان گمنام توقف دارند و از حضور معنوی این دو گوهر گرانقدر بهره می برند.


وی از همه مسئولان، دانشگاهیان و مردم شهیدپرور شهرستان شاهرود که در مراسم بزرگداشت شهدای شهرستان شاهرود در دانشگاه آزاد اسلامی حضور پیدا کردند تشکر و قدردانی کرد.








دزیانیان با توجه به افتخار میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود از دو شهید گمنام گفت: بسیاری از دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه همه روزه در بارگاه شهیدان گمنام توقف دارند و از حضور معنوی این دو گوهر گرانقدر بهره می برند

حجت الاسلام محمد صادقی، یکی از جانبازان جنگ تحمیلی نیز در این مراسم با توجه به ضربه های سنگین تحمیل شده در تاریخ معاصر بر پیکره ایران، گفت: عهدنامه های ترکمانچای، گلستان، الحاق بسیاری از مناطق ایران به خاک روسیه و سایر کشورها همچنین کاپیتولاسیون در طول تاریخ، از جمله مواردی است که باعث شده کشور ایران ضربه های سنگینی را متحمل شود.


صادقی رشادت های بزرگمردان ایران اسلامی، در دفاع از خاک میهن را مهم دانست و گفت: در طول سال های متوالی بیش از سه میلیون کیلومتر مربع از خاک کشور از ایران جدا شد ولی با رشادت های بزرگمردان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس، نه تنها یک وجب از خاک ایران به دست دشمن نیفتاد بلکه بیش از ۲۰ هزار کیلومتر از اراضی قطعنامه الجزایر بین ایران و عراق نیز به ایران بازگردانده شد.


وی با توجه به بیانات رسول گرامی اسلام (ص) خاطر نشان کرد: انسان های صالح و انبیاء الهی خواهند مرد و تنها شهیدان و کشتگان در راه خداوند زنده می مانند.


این مدرس حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه ولایت یکی از نعمات الهی است که در بسیاری از کشورهای منطقه مانند عراق، یمن، سوریه، افغانستان و غیره وجود ندارد و باید قدراین گوهر را دانست، افزود: چندی پیش در محضر آیت الله سیستانی مرجع گرانقدر جهان تشیع بودیم و از ایشان خواستم درباره مسائل ایران اظهار نظر کنند، این بزرگمرد نیز با بیان اینکه شما بهترین مهندس دنیا را بر مسند امور دارید، تاکید کردند تنها به فرمان ولایت فقیه و رهبری خود گوش فرا دهید.


تلاوت کلام الله مجید،خاطرات دفاع مقدس، غباروبی مزار دو شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی و مدیحه سرایی از جمله دیگر برنامه های فرهنگی این مراسم بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب